Criteriile de selecţie a însoţitorilor de zbor: de ce este important să ai o anumită înălţime şi cu cât timp înainte de a aplica trebuie să renunţi la fumat

0
Publicat:
Ultima actualizare:
În cazul stewardeselor de la Emirates, unghiile trebuie să fie curate, date doar cu lac transparent, cu manichiură franţuzească sau cu ojă roşie, în exact aceeaşi naunţa cu rujul şi pălăria. FOTO vreausafiustewardesa.ro
În cazul stewardeselor de la Emirates, unghiile trebuie să fie curate, date doar cu lac transparent, cu manichiură franţuzească sau cu ojă roşie, în exact aceeaşi naunţa cu rujul şi pălăria. FOTO vreausafiustewardesa.ro

Stewarzii şi stewardesele ies în evidenţă, în special, pentru înfăţişarea impecabilă, chiar dacă responsabilităţile lor sunt foarte mari. Caracteristicile fizice joacă un rol important în procesul de recrutare extrem de riguros.

Pentru a deveni asistent de zbor, înainte de a ajunge la antrenamentele dure, candidaţii trebuie să treacă testul înfăţişării. Companiile aeriene au reguli foarte riguroase, din acest punct de vedere, în procesul de recrutare, potrivit publicaţiei Daily Mail.

Împortanţa înălţimii şi a greutăţii

Condiţiile de înălţime şi greutate sunt întâlnite adesea în procesul de recrutare a stewardeselor, întrucât membrii echipajului trebuie să fie suficient de slabi încât să încapă printre locurile pasagerilor şi suficient de înalţi pentru a ajunge la spaţiile de depozitare de sus, dar nu atât încât să dea cu capul de tavan. 

De exemplu, în cazul companiei aeriene Qatar Airways, însoţitorii de bord trebuie să măsoare, cu mâna ridicată, din vârful degetelor de la picioare până la cele de la mână, minimum 2,13 metri. Şi compania aeriană Emirates are aceleaşi cerinţe, în timp ce Ryanair îşi doreşte ca asistenţii de zbor să aibă o înălţime cuprinsă între 1,57 şi 1,87 metri înălţime, cu greutăţi direct proporţionale.

Pentru Malaysia Airlines, indicele de masă corporală este foarte important, acesta fiind cuprins între 22 şi 25 în cazul femeilor şi între 25 şi 28 în cazul bărbaţilor. 

Asistenţii de zbor care depăşesc aceste coordonate sunt testaţi timp de două luni la rând, până se află din nou în grafic. Primesc, în plus, două săptămâni de concediu pentru a da jos kilogramele în plus.

Echipa AirAsia are pretenţia ca aplicanţii să aibă vederea impecabilă. Aceştia pot purta, însă, în caz de nevoie, lentile de contact, dar niciodată ochelari.

image

Qatar Airways FOTO Daily Mail

Antrenamente în junglă

Compania aeriană braziliană TAM îşi supune personalul la un training intens de supravieţuire în jungla amazoniană, pentru a fi pregătiţi să facă faţă condiţiilor în cazul unui accident sau a unei aterizări de urgenţă. De fapt, guvernul a impus aceeaşi politică tuturor companiilor aeriene din ţară.

În cazul companiei aeriene WestJet, din Canada, stewarzii trebuie să fie capabili să ridice 23 de kilograme de la podea până la talie şi 10 kilograme deasupra capului.

Foarte important pentru compania britanică EasyJet este ca asistenţii de zbor să îşi poată ţine respiraţia sub apă cel puţin pentru un minut, în timp ce Ryanair are pretenţia ca personalul să ştie să înoate foarte bine.

Compania Alaska Airlines nu priveşte cu ochi buni viciile, aşa că viitorii stewarzi trebuie să renunţe la fumat cu cel puţin şase luni înainte să aplice.

Frumuseţe „ca la carte”

Asistenţii de zbor ai companiei aeriene Virgin Atlantic, atât bărbaţii, cât şi femeile, trebuie să ia parte la un curs de îngrijire personală. La fel de preocupată de aspectul fizic, British Airways le impune stewardeselor să poarte dresuri negre, cămăşi bine călcate şi apretate şi ojă roşie sau în culori naturale pale. Asistentele de zbor de la Malaysia Airlines au voie să se machieze numai în funcţie de nuanţa tenului, cu un minimum de trei culori la machiajul ochilor. Foarte riguroşi sunt şi cei de la Emirates, în cazul cărora unghiile trebuie să fie curate, date doar cu lac transparent, cu manichiură franţuzească sau cu ojă roşie, în exact aceeaşi naunţa cu rujul şi pălăria.

Călătorii

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite