„Bărbaţii sunt noile femei“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Noua victimă a modei? FOTO Shutterstock
Noua victimă a modei? FOTO Shutterstock

Ani de-a rândul, shoppingul a fost considerat domeniul predilect al femeilor care, în căutarea ţinutelor perfecte, îşi petrec timpul prin magazine. În ultima perioadă, însă, tot mai mulţi bărbaţi s-au dezis de acest tipar şi au dovedit că shoppingul ascunde explicaţii mai profunde.

„Bărbaţii sunt noile femei“, spune Bret Pittman, managerul magazinului Ludlow din Manhattan. „Dar, în cazul bărbaţilor, schimbarea de stil se produce foarte lent“, continuă Millard Drexler, director executiv al multibrandului american J. Crew Group.

Într-un interviu pentru „The New York Times“, Drexler povesteşte cum, recent, a fost nevoit să-şi schimbe stilul vestimentar pentru a se adapta la moda străzii şi la cerinţele actuale. „Mă plimbam prin New York şi i-am văzut pe bărbaţi purtând gulere înguste şi cravate strâmte. Când m-am întors, m-am uitat în oglindă şi gulerele mele arătau ciudat“, a observat directorul uneia dintre cele mai mari companii din Statele Unite, ce produce articole destinate întregii familii. 

Preocupat de evoluţia trendurilor, Drexler s-a întrebat care sunt preferinţele vestimentare ale tinerilor de azi, iar pentru a afla răspunsul a discutat cu specialiştii din domeniu. Răspunsurile au fost diferite, dar au coincis într-un punct: bărbatul din ziua de astăzi nu mai preferă hainele care îi acoperă corpul, ci pe cele care i-l descoperă. La propriu şi la figurat.

Valorile estetice sunt tot mai importante
Trupul a devenit o preocupare constantă pentru cei care nu caută doar hainele potrivite, ci hainele ce îi pun în valoare, îi întineresc şi le cresc stima de sine. Dacă sălile de fitness se numără printre locurile cu cel mai înalt nivel de testosteron, nici centrele de înfrumuseţare nu au rămas mai prejos şi au început să fie tot mai vizitate de către domnii care fac sacrificii pentru un aspect fizic promiţător. În întâmpinarea lor au venit şi designerii pentru care valorile estice sunt prioritare.

Tom Ford este un exemplu în acest sens. Fostul director de creaţie de la Gucci şi Yves Saint Laurent şi actualul designer al brandului ce îi poartă numele reprezintă prototipul masculin al eleganţei ce nu acceptă compromis. Ford recunoaşte că perfecţionismul său se confundă cu o boală mentală, căci la 51 de ani înoată, face yoga şi echitaţie, călăreşte şi recunoaşte că este cel care, atunci când se îngraşă un kilogram, îşi reduce porţia de mâncare din farfurie.

image

Tom Ford este considerat un reper în moda internaţională

„Aspectul fizic este precum designul grafic de pe coperta unei reviste“, explică specialistul care are standarde bine definite. „Mă dezgustă obezitatea în America, mă dezgustă locul în care această cultură se plasează. Obezitatea este o metaforă pentru societatea consumeristă“, a explicat Ford care consideră că pentru arăta bine bărbatul trebuie să acorde atenţie hainelor pe care le îmbracă.

Dacă până acum sintagma „victimă a modei“ a fost asociată cu reprezentantele sexului frumos, în ultima perioadă această descriere s-a aplicat tot mai mult bărbaţilor. Specialiştii de pe site-ul askmen.com au explicat că eticheta se aplică unui individ care adoptă majoritatea trendurilor de la un moment dat, indiferent dacă acestea i se potrivesc sau nu şi care achiziţionează doar produse semnate de branduri celebre. Mai simplu, acesta este „un sclav al modei“, după cum a apreciat Tom Ford.

„Păpuşeii străzii“
Mark Simpsons, analist al cotidianului „The Guardian“, consideră că shoppingul masculin este o consecinţă a faptului că bărbatul secolului XXI a devenit un obiect de consum. Acest proces, numit obiectificare, înseamnă că bărbatul îşi tratează, modelează sau subţiază corpul după cum procedează cu un obiect.

Jurnalistul observă că bărbaţii preferă să citească revista „Men’s Health“, ce încurajează prototipul estetic masculin cu „braţe musculoase, pectorali pompaţi, abdomen cu şase pachete“, în detrimentul revistei „FHM“ ce prezintă femei în ipostaze senzuale. Acesta este motivul pentru care specialistul consideră că bărbaţii din ziua de azi sunt metrosexuali şi au devenit nişte „păpuşei ai străzii“.

Stil de viață



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite