Prim contact cu Mercedes-Benz EQV300
0Nu pot vorbi despre un test drive, ci despre un prim contact cu al doilea model EQ de la Mercedes-Benz. Trebuie să fii curajos să-ţi imaginezi un MPV electric, iar Mercedes nu doar l-a imaginat, îl şi produce pe EQV300.
Lumea se schimbă, lumea pe care o ştiu şi de care m-am îndrăgostit pe alături se schimbă... Da, V Class este unul dintre modelele care îmi plac din vastul peisaj auto. Ştiu, astfel de momente de sinceritate nu fac casă bună cu imparţialitatea unui jurnalist auto, dar mi-am permis acest exerciţiu doar pentru a sublinia uşoara crispare pe care am avut-o când m-am apropiat de maşină.
V Class este pentru mine MPV-ul la care deschid portiera pentru a începe un drum de +1.000 km. Să urc la volanul unui V Class care după 300 km mă obligă să trag pe dreapta... ceva parcă a virusat ADN-ul acestui model.
Să fie un virus sau un vaccin?
V Class poate fi comandat deja, şi în România, şi în versiunea electrică, doar că şi-a adăugat la nume particula EQ. EQV este disponibil doar în versiunile Lung şi Extra Lung, versiune scurtă V Class nu a putut găzduit tot pachetul de baterii.
M-am întâlnit cu un EQV300 Lung, iar dacă ne raportăm la un V 300d Lung, din start remarcăm un plus de aproape 500 kg. O baterie cu o capacitate de 100 kWh, din care 90 kWh utili aduce un plus de kilograme la bord. Cum puterea este disponibilă de la zero, masa suplimentară nu o simţi la volan, iar în modul sport, EQV este surprinzător de sprinten. Dar acest mod l-am utilizat preţ de câteva zeci de secunde pentru a testa o plecare mai în forţă şi a vedea ce reprize oferă maşina când toate resursele sunt disponibile. Adică cei 204 CP şi 362 Nm.
Testul complet, cu galerie foto extinsă, poate fi citit pe ADEVARUL AUTO.
