Povestea din spatele uriașului „cimitir” de mașini Tesla. Sute de vehicule electrice zac pline de praf într-un port
0Sute de mașini Tesla au fost fotografiate în timp ce stau în portul australian din Melbourne, așteptând să fie vândute. Criticii susțin că imaginea seamănă cu un „cimitir al mașinilor” și că acest lucru indică o încetinire a vânzărilor de vehicule electrice.
Războiul prețurilor vehiculelor electrice transformă portul australian Melbourne într-un „cimitir Tesla”. În port există o mulțime de Tesla Model 3 și Model Y.
Mai mulți critici susțin că acest „cimitir al mașinilor” indică o încetinire a vânzărilor de vehicule electrice în Australia, oglindând tendințele observate în alte țări. Cu toate acestea, experții din industrie au spus că imaginile dezvăluie o imagine diferită, potrivit The SUN.
Aceștia au afirmat că „cimitirul de mașini” din portul Australiei demonstrează apariția țării ca un jucător important pe piața globală a transportului cu emisii scăzute.
Experții au remarcat că șoferii australieni vor beneficia probabil de un război al prețurilor, deoarece mărcile concurează pentru o cotă mai mare de piață. De asemenea, țara urmează să devină o țintă cheie pentru producătorii auto chinezi care se confruntă cu tarife în alte părți ale lumii.
Peter Thorne, președintele național al Tesla Owners Club of Australia, și-a amintit de o perioadă în care aceste vehicule erau greu de obținut, iar livrările durau luni în loc de săptămâni.
„Cu Tesla, astăzi, dai o comandă și îți vei primi modelul mai repede decât poți completa documentele pentru că le au în țară și inventarul este acum ușor disponibil”, a spus Peter Thorne pentru sursa citată.
Compania americană de mașini electrice a fost cândva singurul vânzător de vehicule electrice din Australia. Cu toate acestea, creșterea concurenței din partea noilor mărci a determinat Tesla să își reducă prețurile.
Prețul unui SUV electric Tesla Model Y a scăzut de la 35.648 lire sterline în 2023 la 28.754 lire sterline anul acesta, marcând o reducere substanțială de 6.894 lire sterline.
Peter Thorne a dezvăluit că reducerile de preț sunt „foarte strategice”, deoarece mărcile de vehicule electrice își propun să vândă anumite modele.
În ciuda reducerilor de preț ale Tesla, compania se confruntă în prezent cu o concurență puternică din partea BYD - un producător chinez. Producătorul chinez de autovehicule electrice a redus în mod similar prețurile vehiculelor sale, SUV-ul Atto 3 fiind redus cu peste 1.800 de lire sterline.
Alte companii care reduc prețurile motoarelor lor electrice includ MG, Renault, Peugeot și Lotus. Cu toate acestea, producătorul privat chinez de automobile GWM a introdus o reducere permanentă a prețului cu 2.000 de lire sterline pentru modelul Ora, făcându-l cel mai ieftin vehicul electric din Australia.
Chris Jones, președintele național al Asociației Australiane a Vehiculelor Electrice, a susținut că prețurile reduse vor face ca mașinile electrice să își găsească cumpărători.
El a adăugat că războaiele prețurilor duc la vehicule electrice mai accesibile pe măsură ce mai multe mărci chineze intră pe piață. Zece mărci de vehicule din China au confirmat planurile de a lansa mașini în Australia în lunile următoare.
Drept urmare, Chris Jones crede că Tesla va trebui să facă mai mult dacă vrea să concureze cu modelele mai ieftine.
„Tesla încearcă să găsească o modalitate de a vinde pe această piață și va trebui să vină cu un vehicul cu preț mai mic, cu specificații mai mici, care să concureze la nivelul de jos”, a precizat acesta.