Noul BMW M2 poate fi comandat în România
0BMW M2 se prea poate să fie ultimul model ”analog” al diviziei M a constructorului bavarez. Un coupe cu un tracțiune spate și cutie manuală și fără urmă de electrificare.
A doua generație îi va bucura enorm pe fanii BMW M Power, dar aduce și o urmă de regret, acesta fiind mai mult ca sigur ultimul produs M care nu apelează la electrificare.
Actuala generație BMW Seria 2, nume de cod G42, a generat controverse încă de la debut vis-a-vis de design. Iar noul model nu va face altceva decât să alimenteze aceste controverse. Probabil se va discuta mult despre estetica mașinii pe rețelele de socializare și pe forumuri, dar un lucru este cert, din punct de vedere tehnic nu va dezamăgi.
BMW M2 pășește pe urmele unor legende precum BMW 2002 Turbo și BMW 1 M Coupe.
Noul model reprezintă o altă modalitate de a sărbători cei 50 de ani de existență a diviziei BMW M.
BMW M2 are la bază o versiune modificată a șasiului de la M3/M4
Lista de echipamente standard pentru noul coupe sport include suspensie M adaptivă cu amortizoare controlate electronic, direcţie M Servotronic cu raport variabil, DSC (control dinamic al stabilităţii) - inclusiv M Dynamic Mode - şi frâne M Compound puternice - cu etrier fix, cu şase pistoane, pe puntea faţă şi frâne cu etrier flotant, cu un singur piston, pe cea spate. Sistemul de frânare integrat oferă conducătorului două setări de control al pedalei.
M2 vine cu jante de 19 inch, din aliaj uşor, pe puntea faţă, respectiv de 20 de inch pe cea spate, fiecare reprezentând o creştere cu un inch faţă de diametrul jantelor oferite standard la BMW M3 şi BMW M4. Există şi opţiunea de a le echipa cu anvelope de circuit.Comparativ cu vechea generație, M2 a crescut în lungime, lățime și ecartament, iar înălțimea a scăzut. M2 este mai scurt cu 214 mm comparativ cu M4 și are un ampatament mai mic cu 110 mm.
Sub capotă un clasic 6 cilindri în linie!
La capitolul motorizare lucrurile sunt iarăși inspirate de M3/M4, motorul diferă doar printr-un număr mic de detalii comparativ cu cel folosit la modelele de clasă superioară. Dezvoltând o putere maximă de 338 kW/460 CP, motorul aflat sub capota noului BMW M2 depăşeşte cu 90 CP versiunea de bază folosită de predecesorul său.
Cuplul maxim de 550 Nm este produs între 2.650 şi 5.870 rpm, puterea maximă fiind disponibilă la 6.250 rpm. Noul motor se poate tura până la maximum 7.200 rpm. Dezvoltarea puterii este însoţită de o coloană sonoră bogată emoţional, generată de sistemul de evacuare specific M, cu clapete controlate electric.
Standard, puterea motorului este transferată către roţile din spate printr-o transmisie M Steptronic cu opt trepte. O cutie de viteze manuală cu şase trepte este disponibilă ca opţiune, cutia este echipată cu funcția Gear Shift Assistant, care foloseşte controlul vitezei de cuplare pentru a asigura o funcţionare fără patinare atunci când se face downshifting la frânare în viraje. Dacă se doreşte, Gear Shift Assistant poate fi dezactivat din meniul M Setup.
Noul model M finalizează sprintul de la 0 la 100 km/h în 4,1 secunde cu transmisia M Steptronic cu opt trepte, respectiv în 4,3 secunde când este echipat cu cutia manuală cu şase trepte. Este capabil să accelereze de la 0 la 200 km/h în 13,5 secunde (cutia automată sau 14,3 secunde folosind cutia manuală). Viteza maximă limitată a noului model poate fi mărită de la 250 km/h la 285 km/h prin specificarea pachetului opţional M Driver's.
Modelul poate fi comandat deja în România – preţul de început este de 60400 Euro fără TVA (71876 Euro cu TVA).