Mașinile electrice care merită fiecare bănuț. Recomandările experților pentru anul care vine

0
Publicat:

Mașinile electrice sunt la căutare în SUA și ar putea deveni o opțiune și pentru europeni, chiar dacă industria auto din Uniunea Europeană se află în anaghie. De altfel, într-un top al recomandărilor, o singură marcă din 7 este din Europa, dar are patroni chinezi.

 Hyundai Ioniq 6, cea mai recomandată mașină electrică. FOTO: Hyundai
Hyundai Ioniq 6, cea mai recomandată mașină electrică. FOTO: Hyundai

Potrivit Finance Yahoo, cumpărătorii ar trebui să țină cont de mai mulți factori atunci când se decid să își cumpere o mașină electrică. Astfel, trebuie luați în considerare o mulțime de factori, inclusiv costul total de proprietate și economiile pe termen lung, costurile de încărcare și infrastructura, performanța, dimensiunea și caracterul practic, caracteristicile tehnologiei și eficiența bateriei.

Pentru cei cu buzunare adânci, există o mulțime de vehicule electrice de lux pe piață care oferă specificații de performanță mai ridicate și tehnologie de ultimă oră.

Dar există mai mult decât suficiente modele mainstream care merită banii câștigați din greu, inclusiv următoarele șapte achiziții de mare valoare, scriu americanii. 

Cu un preț de catalog ce pornește în SUA de la 55.000 de dolari, Kia Ev9 este una dintre  recomandări. Numit „Cel mai bun dintre cei mai buni” de către Edmunds în 2024 , Kia EV9 este un vehicul electric cu adevărat special, atipic. După cum explică site-ul, pentru a obține un SUV EV cu trei rânduri, în mod normal ar trebui să plătiți pentru o marcă de lux. Totuși, cei care se orientează spre acest automobil vor plăti mult mai puțin pentru EV9 decât rivalele sale de ultimă generație, dar vor obține același confort și aceeași calitate.  

Kia EV9
Kia EV9

Următoarea mașină recomandată de americani este Mustang Mach-E, care are un preț de bază estimat între 45.000 și 65.000 de dolari.

Mustang Mach-E oferă atât fler, cât și funcționalitate, combinând legendarul nume Mustang cu performanțe electrice de ultimă oră. Cu toate acestea, există un adevărat mister în jurul modelului din 2025, în timp ce entuziaștii așteaptă notele de lansare. Putem presupune că viitorul Mach-E se va îmbunătăți în ceea ce privește gama deja impresionantă, capacitatea bateriei, sistemul de infotainment și funcțiile de asistență care i-au câștigat un loc pe lista Editors’ Choice 2024 pentru mașini și șoferi. 

Mustang Mach-E. FOTO: Wikipedia
Mustang Mach-E. FOTO: Wikipedia

Și Ford F-150 Lightning se înscrie pe aceeași listă și intră pe recomandările făcute peste Atlantic. Cu un preț de bază estimat la 57.000 de dolari, nu este surprinzător faptul că cel mai popular vehicul din America are o versiune EV de succes care câștigă amploare printre iubitorii convinși de camioane Ford, deoarece Lightning este similar cu omologul său cu combustie internă F-150 în aspect și performanță.

 Ford F-150 Lightning
Ford F-150 Lightning

Cu o autonomie EPA cuprinsă între 240 și 320 de mile, în funcție de model și baterie, Camionul anului de la MotorTrend în 2023 are o serie de atuuri.

O altă recomandare ar fi Lucid Air, mașină ce are preț de bază estimat la 71.400 de dolari. Este greu de spus că cheltuirea peste 71.000 de dolari pe un vehicul electric merită fiecare bănuț, dar sedanul de lux al lui Lucid continuă să ridice ștacheta pentru eficiență, autonomie și performanță. Potrivit MotorTrend, fiecare model Air din 2025 va veni încărcat cu sistemul Lucid DreamDrive Premium Advanced Driver Assistance System și va fi mai eficient – ​​necesitând mai puțină energie pentru a merge mai departe – decât orice alt vehicul de pe planetă.

Lucid Air
Lucid Air

Pe locul 3 ar fi Volvo EX30, mașină ce pornește de la 36.245 de dolari. Potrivit Kelley Blue Book, EX30 este cel mai rapid Volvo produs vreodată și este unul dintre cele mai accesibile vehicule electrice de pe piață. E singura mașină europeană, chiar dacă uzinele Volvo au proprietari chinezi, care apare în acest top întocmit de americani.

Volvo EX30
Volvo EX30

A doua cea mai recomandată mașină ar fi Tesla Model 3, cu un preț de bază estimat la 42.000 de dolari. Deși cota sa de piață a scăzut în ultimii cinci ani, Tesla domină în continuare peisajul vehiculelor electrice din SUA. Tesla Model X se depreciază cel mai puțin dintre toate vehiculele electrice într-o perioadă de un an, pe TopSpeed, iar Y este cel mai bine vândut vehicul electric din SUA. În același, Tesla Model 3 este o opțiune mai accesibilă.

Performanța, gama și tehnologia de ultimă oră l-au menținut printre cele mai vândute vehicule electrice din lume, iar versiunea 2025 va continua să impresioneze cumpărătorii pe parcursul anului viitor, este pariul americanilor pentru anul viitor.

Tesla Model 3
Tesla Model 3

Pe primul loc și cea mai recomandată mașină electrică este Hyundai Ioniq 6. La un preț de bază estimat la 37.750, ar fi și printre cele mai ieftine. Până când vom afla mai multe despre viitorul SUV EV cu 3 rânduri de la Hyundai, numit inițial Ioniq 7 (acum numit Ioniq 9), Ioniq 6 va trebui să conducă acest grup. Potrivit lui Edmunds, Ioniq 6 este unul dintre cele mai eficiente vehicule electrice pe care le-au testat, îmbunătățind „autonomia estimată de 270 de mile cu 303 mile la o singură încărcare”. Ioniq 6 este imbatabil printre vehiculele electrice care nu sunt de lux, încheie americanii.

Hyundai Ioniq 6
Hyundai Ioniq 6

Industria auto europeană se scufundă

Mașinile electrice din SUA și Asia au invadat țările Uniunii Europene și au trimis în corzi fabricile europene. În Germania, criza Volkswagen, cauzată de lipsa competitivității mașinilor europene în raport cu cele străine, a ținut capul de afiș. Nici constructorii auto francezi și italieni nu se simt mai bine, iar asaltul mărcilor chineze obligă Comisia Europeană să ia măsuri.

Totuși, cele mai mari probleme pare să le aibă industria auto considerată până de curând cea mai performantă și cea mai solidă din Uniunea Europeană, cea germană. Liderii sindicali au amenințat cu greve și au avertizat la mijlocul săptămânii că Volkswagen că face o „greșeală istorică” dacă va finaliza disponibilizările și va închide fabricile din Germania.

Situația este extrem de tensionată în Germania, dat fiind că spectrul închiderii fabricilor Volkswagen, o premieră pentru companie, a creat un conflict cu sindicatul IG Metall, care a promis că va lupta împotriva acestor mișcări.

IG Metall trebuie, de asemenea, să negocieze noi contracte de muncă pentru cei 130.000 de lucrători ai mărcii de bază VW din Germania, după ce grupul a încheiat, la începutul acestei luni, acordurile care asigurau angajarea în șase dintre fabricile sale din vestul Germaniei de la mijlocul anilor 1990.

Reprezentanții muncitorilor au promis că vor manifesta o rezistență acerbă împotriva reducerilor de locuri de muncă. Iar unii experți au comparat problemele pe care industria auto din Germania le are acum cu cele din perioada celui de-al Treilea Reich.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite