BMW lansează X5 M şi X6 M în ciuda legilor fizicii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ambele modele au nu mai puţin de 575cp
Ambele modele au nu mai puţin de 575cp

Când vine vorba de SUV-uri rapide, puţine modele te încântă la fel de mult precum cele care poartă cu mândrie badge-ul M. În cazul de faţă, divizia M a celor de la BMW ne prezintă X5 şi X6 în cea mai rapidă formă a lor.

Debutul oficial al duo-ului X5 M şi X6 M va avea loc la Salonul Auto de la Los Angeles, unde cele două SUV-uri vor încânta prin aspectul lor modificat pentru un rol mai agresiv şi mai ales prin propulsorul V8 twin turbo de 4.4 litri, aflat sub capota ambelor modele. 

Din punct de vedere estetic, la exterior observăm spoilere mai agresive, grile frontale modificate, praguri aerodinamice, aripi ventilate, oglinzi aerodinamice (vezi BMW M3/M4) şi gume Michelin Pilot Super Sport care îmbracă nişte jante superbe de 21″.

BMW X5 M se va lupta direct cu Mercedes-Benz ML 63 AMG, Porsche Cayenne Turbo, Range Rover Sport Supercharged şi JEEP Grand Cherokee SRT-8. Despre performanţă vorbim puţin mai încolo, însă ca aspect, putem spune că X5 M stă foarte bine în faţa acestor rivali. Ce să mai, toate modelele enumerate aici arată extraordinar, până şi SRT-8-ul, care în ciuda faptului că lasă de dorit la calitatea interiorului, la exterior arată extraordinar, mai ales în persoană. L-am ” spionat ” cu atenţie la salon la Paris şi mi-a plăcut foarte mult.

suvuri 2

În schimb, BMW X6 M va trebui să aştepte puţin mai mult până sosirea rivalilor săi. Sau mai bine zis a rivalului, întrucât cu excepţia lui Mercedes-Benz GLE 63 AMG (model care nici nu a apărut încă), nu mai există alte SUV-uri mid-size premium, tip Coupe cu 4 locuri. Asta pe hârtie. Practic, îl putem compara oricând cu rivalii lui X5 M.

suvuri 3

La interior, ambele SUV-uri au scaune sport din piele, volan M îmbrăcat în piele, padele din aluminiu, planşă superioară de bord îmbrăcate în piele, plafon îmbrăcat în Alcantara plus multe altele, printre care şi un sistem audio premium de la Harman Kardon. Cabina arată extraordinar. Poate chiar cea mai reuşită din segment. Dar în continuare aş păstra titlul acesta pentru Porsche Cayenne – mai ales în versiunea Turbo, cu extrem de multe opţionale la bord.

suvuri 4

Momentul adevărului acum, adică motorul. BMW X5 M şi X6 M se hrănesc cu ajutorul unui V8 twin turbo de 4.4 litri, capabil să producă 575cp şi 750Nm. Faţă de rivalii săi, X5 M este oficial cel mai sprinten până la 100km/h, cel mai economic atât la consum cât şi la emisii de CO2. Dar diferenţele sunt minore. Mai ales faţă de Cayenne Turbo care este practic la fel de rapid, în ciuda faptului că are cu aproape 60cp mai puţin. Cifrele oficiale pentru un X5 M arată în felul următor: 0-100km/h în 4.2 secunde, viteză maximă limitată electronic la 250km/h, consum mediu 11.1 litri/100km, 2.350kg masă totală. Este mai rapid până la 100km/h decât un M3. Incredibil. Generaţia precedentă de X5 M era mai lent până la 100km/h cu jumătate de secundă.

Un Cayenne Turbo atinge 100km/h în 4.5 secunde, are 519cp şi tot 750Nm. În schimb are o masă totală mai mică la 2.260kg. Mercedes-Benz ML 63 AMG dezvoltă 525cp, 700Nm şi atinge 100km/h în 4.8 secunde. Range Sport Supercharged este bineînţeles mai mare şi mai puţin agil – V8-ul său produce 510cp, 625Nm, iar prima sută de km/h este atinsă în 5.3 secunde. Nu este mai greu decât ML 63 (surprinzător), însă este uşor depunctat de transmisie, altfel probabil ar mai fi câştigat circa 0.3 sau 0.4 secunde.

Atât X5 M cât şi X6 M vor fi echipate cu sistem de direcţie M Servotronic, suspensie sport care le reduce garda la sol cu 10 mm, un sistem de frânare de înaltă performanţă şi nu în ultimul rând cu sistemul Dynamic Damper Control prin care poţi selecta cele trei moduri de rulare: Confort, Sport şi Sport+.

Cert este că viitorul segmentului de SUV-uri rapide este pe mâini bune, iar X5 M şi X6 M se vor lupta cu Porsche Cayenne Turbo pentru supremaţie.

suvuri 5

Urmăriţi linkul pentru o galerie foto completă!

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite