„Apa miraculoasă“, băutura care cucereşte lumea

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Interpreta Rihanna este imaginea celui mai cunoscut brand care vinde in SUA apa de nuca de cocos FOTO www.fanpop.com
Interpreta Rihanna este imaginea celui mai cunoscut brand care vinde in SUA apa de nuca de cocos FOTO www.fanpop.com

Băştinaşii din zonele tropicale ale lumii au numit-o „apa miraculoasă“ sau „elixirul vieţii“, după ce au descoperit beneficiile extraordinare ale apei de nucă de cocos. Lichidul extras din fructul încă necopt are tot mai mulţi adepţi în Europa, în vreme ce americanii au făcut o adevărată pasiune pentru această băutură considerată un energizant natural.

Proprietăţile apei de nucă de cocos sunt cunoscute de multă vreme, dar până în urmă cu câţiva ani era un produs de nişă.
Bineînţeles, producătorii de sucuri şi băuturi au decis să exploateze potenţialul comercial al acestei licori, cu atât mai mult cu cât este vorba despre un produs ce ajută la întreţinerea unui stil sănătos de viaţă într-o lume în care totul se desfăşoară pe repede înainte, aceasta fiind şi o alternativă naturală pentru cei care consumă băuturi energizante.

Încă din anul 2004, companiile Vita Coco şi Zico au lansat băutura Vita Coco pe teritoriul SUA, iar succesul de care s-a bucurat în rândul persoanelor active, pasionate de sport, a convins-o pe Madonna să investească 1 milion şi jumătate de dolari în acest business, scrie publicaţia The Independent.

Exemplul cunoscutei artiste de muzică pop a fost urmat la scurt timp de actriţa Demi Moore şi de actorul Matthew McConaughey, care au cumpărat acţiuni în cadrul companiei. Aşa a ajuns apa de nucă de cocos la Hollywood, iar de aici până la popularizarea ei nu a mai fost decât un pas.

Rihanna este la acest moment imaginea Vita Coco în America, iar vedete precum Gwyneth Paltrow, Sienna Miller sau Jessica Simpson nu au pierdut ocazia de a-i lăuda efectele benefice, mai ales că poate fi folosită cu succes şi în diete.

Un „hit“ şi în Marea Britanie

Dacă până în anul 2010, apa de nucă de cocos nu se vindea în Marea Britanie, acum sunt nu mai puţin de 36 de tipuri de astfel de băuturi pe piaţa engleză.
Ca dovadă a modului în care această băutură se impune pe piaţă, duminică, 8 septembrie, la Londra, Nike a organizat o nouă ediţie a maratonului anual „Run to the beat“, la care au participat mai mult de 19.000 de alergători, iar compania Powerade, sponsorul ofcial al competiţiei în ultimii doi ani, nu a mai fost cea care a asigurat băuturile energizante concurenţilor. De această dată, alergătorii s-au hidratat cu apă de nucă de cocos. 

Sucul extras din nucile de cocos încă verzi, nu mai mature de 5 sau 7 luni, are un conţinut redus de calorii, spre deosebire de laptele de cocos. Apoi, cantitatea mare de electroliţi de potasiu, calciu şi magneziu îl transformă într-un foarte bun hidratant pentru corp, ajutând la echilibrarea fluidelor din organism.
Nu degeaba, apa de nucă de cocos era administrată intravenos soldaţilor răniţi în timpul celui de-al Doilea Război Mondial pentru a-i ajuta în procesul de recuperare.

De asemenea, enzimele bioactive din acest suc ajută digestia, în timp ce conţinutul bogat de minerale (potasiu, fosfor, fier, zinc), şi vitamine, cum sunt cele din complexul B-urilor, ajută la înlocuirea optimă a fluidelor pe care le pierdem din corp atunci când facem efort fizic, de exemplu. 

Popoarele din zonele tropicale au folosit dintotdeauna apa de nucă de cocos în cele mai diverse moduri, de la gătit până la înfrumuseţare. Frumoasele din Brazilia, de exemplu, o folosesc ca tonic facial sau se spală cu ea pe păr, iar în India este utilizată la prepararea divserelor remedii medicinale.  În România, un litru de apă de cocos procurat de la magazinele online ajunge la 30 de lei.

Stil de viață

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite