Turismul sportiv oferă venituri fabuloase: Ultimele cifre ale unui fenomen în plină dezvoltare
0Cupa Mondială de fotbal Under-20 a generat cifre impresionante pentru turismul din Argentina, întrucât cele 23 de zile ale competiţiei, câştigată de Uruguay, au atras 415.000 de turişti şi au generat venituri de 362 de milioane de dolari, conform cifrelor publicate de Ministerul Economiei.

"Capacitatea organizatorică enormă a ţării noastre a făcut ca 362 de milioane de dolari să intre în conturile Mondialului Under-20, au fost ocupate hoteluri şi restaurante şi au fost atraşi 415.000 de turişti care au putut admira frumuseţile Argentinei", a spus ministrul Economiei, Sergio Massa.
Potrivit Confederaţiei Argentiniene a Întreprinderilor Mijlocii (CAME), au intrat în Argentina 230.000 de turişti străini cu un sejur de minim şapte zile şi o cheltuială zilnică de 200 dolari, turiştii din afara ţării injectând în economie 322 de milioane de dolari.
Turiştii locali s-au remarcat, în special, la cele patru meciuri ale Argentinei, cu o prezenţă de 184.000 de vizitatori şi cheltuieli de circa 46 de milioane de dolari.
Uruguayul a cucerit pentru prima oară în istoria sa Cupa Mondială rezervată jucătorilor sub 20 de ani, învingând la limită, cu scorul de 1-0, echipa Italiei, în finala disputată, duminică, pe stadionul Diego Armando Maradona din La Plata (Argentina), în faţa 40.000 de spectatori.
Sud-americanii au marcat unicul gol al întâlnirii în minutul 86, prin Luciano Rodriguez, în urma unui corner, profitând şi de o eroare de marcaj a italienilor. Golul a fost validat după ce s-a apelat la arbitrajul video.
Aceasta a fost a treia finală disputată de Uruguay la Cupa Mondială Under-20, după cele pierdute în 1997 şi 2013 în faţa Franţei, respectiv Argentinei.