S-au pregătit de CM 2014 cu echipamente contrafăcute şi au fost sfătuiţi să nu-şi spele tricourile cu apă fierbine
0Cu 21 de zile înainte de începerea turneului final, naţionala Iranului s-a confruntat cu o situaţie care a născut un scandal monstru.
Iranienii şi-au început pregătirile pentru CM 2014 de la 21 aprilie cu un turneu în Africa de Sud. Numai că, după o săptămână la Johannesburg, selecţionerul Carlos Queiroz a izbucnit, în direct, la televiziunea de stat.
„Sponsorul nostru tehnic, Uhl Sport, ne-a dat un singur rând de echipament pentru cele trei săptămâni de antrenamente în Africa de Sud. E regretabil că elevii mei sunt nevoiţi să se pregătească, zilnic, folosind tricourile pe care le-au purtat cu o zi înainte“, a declarat Quieroz.
Apoi, rând pe rând, jucătorii au ieşit în presa locală şi s-au plâns de calitatea echipamentului. „După prima spălare, un tricou XL devine L, iar apoi, treptat, se micşorează până la S. E jenant. Ne e şi ruşine să facem schimb de tricouri cu adversari la finalul meciurilor de la Mondiale“, au spus internaţionalii iranieni.
Drept răspuns, preşedintele Federaţiei de la Teheran, Ali Kaffashian, a făcut o glumă proastă: „Jucătorii să aibă grijă de tricourile primite. Să nu le spele cu apă fierbinte, iar la Mondiale să nu facă schimb de tricouri“.
Nemţii, blocaţi: „Aceste tricouri nu sunt făcute de noi“
Scandalul a luat amploare şi a continuat în cel de al doilea cantonament pe care îl efectuează Iranul, în această perioadă, în Austria.
Alertaţi că ecourile scandalului vor strica imaginea firmei Uhl Sport, nemţii şi-au trimis primii trei oameni din conducere în cantonamentul perşilor. Aceştia au ascultat nemulţumirile jucătorilor, după care au cerut să vadă echipamentul care a creat probleme.
Când au văzut tricourile cu care s-au antrenat iranienii, reprezentanţii Uhl Sport au rămas blocaţi: „Aceste tricouri au brandul nostru pe ele, dar, în niciun caz, nu sunt făcute de Uhl Sport. Sunt contrafăcute. De mâine, o să vă trimitem echipamentele noastre originale şi, cu siguranţă, veţi sesiza diferenţa“, a declarat Melanie Steinhilber, care conduce departamentul de marketing la Uhl Sport.
Această companie nemţească va furniza echipamentele pentru 25% dintre portarii care vor evolua la CM 2014, dar e sponsorul tehnic pentru o singură naţională calificată la Mondiale, cea a Iranului.