Japonia, calificată în urma unui gol controversat. A fost o decizie cât un fir de păr!

0
0

Japonia a marcat golul de 2-1 în urma unei faze în care toată lumea a văzut că mingea depășise inițial linia de fund a terenului, însă tehnologia VAR l-a validat. A fost un gol decis de un ”fir de păr”, de mai puțin de un milimetru!

Ibericii au deschis scorul rapid prin Morata și au intrat cu avantaj la cabine, însă imediat după pauză, Doan, introdus în teren în minutul 46, a restabilit egalitatea, iar în minutul 51 Tanaka i-a dus pe niponi la conducere, după o fază controversată.

Mitoma s-a întins după un balon care părea că iese în aut de poartă, mingea a ajuns la Tanaka, iar mijlocașul Japoniei a îndeplinit o simplă formalitate. Asiaticii s-au bucurat, dar cu măsură, pentru că centralul Gomes a făcut semn că reușita va fi verificată în cabina VAR.

Tehnologia VAR a stabilit că mingea nu a ieșit în out. Foto Getty Images
Tehnologia VAR a stabilit că mingea nu a ieșit în out. Foto Getty Images

După câteva zeci de secunde, arbitrul din Africa de Sud a primit OK-ul, a validat golul, iar niponii au mai sărbătorit o dată. Reluările nu arată clar dacă mingea a depășit sau nu cu toată circumferința linia de fund, dar mai degrabă brigada de arbitri a luat decizia corectă, mai ales cu tehnologia disponibilă la această competiție. În plus, este posibil ca cei din camera VAR să fi revăzut faza și din alte unghiuri, înainte de a da verdictul.

Faza respectivă a produs rumoare în mediul online. Unii internauți susțin că arbitrii au greșit clar, în timp ce alții consideră că hotărârea luată a fost cea potrivită.

Imaginile surprinse de camerele TV par să contrazică decizia arbitrilor. Captură TV
Imaginile surprinse de camerele TV par să contrazică decizia arbitrilor. Captură TV

Ce dovadă mai clară vreți? E gol valabil”, ”E clar afară!”, ”Se vede umbra mingii pe linie”, ”A ieșit în aut”, ”Nu se poate așa ceva!” sau ”În niciun caz nu a fost în teren”, au fost doar câteva dintre reacții.

În cele din urmă, Japonia s-a impus cu 2-1 și s-a calificat în optimile de finală ale CM Qatar 2022 de pe prima poziție. În cealaltă partidă a grupei, Germania a câștigat cu 4-2 în fața Costa Ricăi, dar degeaba. Spania a ocupat locul secund, iar Germania și Costa Rica au părăsit competiția.

Dacă golul Japoniei nu ar fi fost validat, iar asiaticii ar fi remizat cu Spania, Germania ar fi fost echipa care ar fi încheiat pe poziția a doua în grupă, în urma Spaniei, iar niponii ar fi fost eliminați.

Sport


Ultimele știri
Cele mai citite

Partenerii noștri