Au salvat jocurile de noroc sportul în Europa? Ce spun sportivii
0Campionul mondial la snooker Stuart Bingham a declarat că acest sport nu s-ar fi dezvoltat fără susţinerea caselor de pariuri online. O altă voce care a subliniat importanţa industriei pariurilor sportive a fost cea a luptătorului român Cătălin Moroşanu.
„Snookerul n-ar mai fi sport fără companiile de pariuri. Pariul este în jocul nostru, iar multe turnee sunt sponsorizate de companii de pariuri. Îşi pun bannerele peste tot. Nu cred că putem opri asta până când nu vom găsi alte companii care să înlocuiască această formă de sponsorizare”, a declarat Stuart Bingham pentru BBC. Campionul mondial din anul 2015 şi-a detaliat, apoi, poziţia: „ unsprezece din cele 20 de turnee existente în calendarul World Snooker al acestui sezon sunt sponsorizate de diferite companii de pariuri sportive”.
Mai mulţi sportivi din domeniu sunt de acord cu Bingham, fiind de părere că industria pariurilor a contribuit la transformarea snookerului dintr-un sport practicat doar la nivel local, de britanici, într-unul jucat de profesionişti din toată lumea.
Cătălin Moroşanu este tranşant
Teoria nu este valabilă doar în ceea ce priveşte snookerul. Mai toate sporturile au printre sponsori agenţii de pariuri sportive online. În România, Cătălin Moroşanu a ţinut să sublinieze importanţa caselor de pariuri după ce a primit sprijin din această zonă pentru organizarea unui eveniment.
„Este foarte greu să construieşti ceva în România, mai ales de la 0. Poate o să pară ca spun cuvinte mari, dar pariurile sportive au salvat sportul românesc. Fără această sursă de finanţare multe proiecte erau în faliment. Uitaţi-vă peste tot, la orice eveniment sportiv din ţară, nu există să nu fie fotografia unei case de pariuri pe un tricou, pe un banner, în colţul unui ring sau pe marginea unui teren de fotbal. Gândiţi-vă cum ar fi arătat totul fără aceşti bani”, a declarat Moroşanu.
Milioane de euro pentru fotbalul românesc
Operatori precum Betfair România se implică în susţinerea sportului dintr-un motiv foarte simplu: fanii diverselor sporturi reprezintă publicul ţintă pentru casele de pariuri. Cum fotbalul are cei mai mulţi fani, „sportul rege” are parte şi de cel mai mare sprijin financiar. Echipa naţională de fotbal are ca sponsor principal un operator de pariuri. Liga I, Liga a 2-a şi Cupa României au ca sponsori de titlu agenţii de pariuri sportive online. LPF primeşte un milion de euro pe sezon. Nouă din cele paisprezece echipe din primul eşalon au printre sponsori case de pariuri! FCSB primeşte 500.000 de euro pe sezon, iar U Craiova şi Dinamo câte 300.000 de euro pe sezon.
Dănciulescu: parteneriatul cu un operator de pariuri, un pas normal
„Dinamo este o echipă de tradiţie, cu un joc spectaculos, iar parteneriatul dintre noi şi un operator de pariuri ce pune jucătorii pe primul loc vine ca un pas normal. Ne bucurăm că au venit alături de noi, deoarece suntem într-un moment în care trebuie să strângem rândurile şi să readucem Dinamo acolo unde îi este locul”, a declarat Ionel Dănciulescu, fost director general al „câinilor”, în momentul semnării parteneriatului cu una dintre agenţiile de pariuri sportive de top.
La rândul său, când un operator de pariuri a devenit sponsorului lui FCSB, Valeriu Argăseală a considerat că „datoria noastră este sa facem performanţă pe teren în acest moment, dar şi să asiguram durabilitatea brandului. Asocierea cu o cameră online puternică şi dinamică este mişcarea corectă, în condiţiile în care expansiunea brandurilor moderne se petrece în mediul virtual”.
Fenomenul este similar la nivelul întregului continent. În Anglia, de exemplu, acolo unde se învârt cei mai mulţi bani, 17 din cele 24 de cluburi din Championship erau sponsorizate de agenţii de pariuri. La nivel de Premier League, opt cluburi din 20 aveau pe echipament logo-ul unei case de pariuri.
Sunt câteva cifre care vorbesc de la sine, alături de declaraţiile sportivilor, despre relaţia financiară dintre lumea sportului şi industria pariurilor.