Reacția lui Dan Negru la oferta de a promova jocuri de noroc: „Succesul îl câștigi urcând pe scări”

0
Publicat:

Dan Negru a fost ofertat să promoveze jocurile de noroc, însă a refuzat propunerea primită. Prezentatorul de la Kanal D a postat un mesaj pe Facebook în care nu îndeamnă pe nimeni să își încerce norocul prin astfel de metode.

Dan Negru Arhivă personală Facebook DN
Dan Negru Arhivă personală Facebook DN

Totodată, el nu este de acord nici cu publicitatea pentru jocurile de noroc. „În toată țara, pe toate zidurile și pe toate ecranele e promovat îndemnul la noroc. Mi-au propus și mie să apar pe panouri publicitare și să promovez jocurile de noroc. Am refuzat! Degeaba e proiectul «România Educată» dacă pe străzi e promovat norocul. Succesul în viață îl câștigi urcând pe scări, și nu cu liftul norocului. Asta trebuie să explice România educată.

Din 2021, Moldova a interzis orice fel de publicitate la jocuri de noroc, cazinouri sau pariuri sportive. În Anglia, vedetele din showbiz nu au voie să promoveze jocurile de noroc. În Germania e interzisă publicitatea pariurilor sportive înaintea sau în timpul meciurilor. „La noi, totul e vândut norocului” La noi, totul e vândut norocului! Nu există nicio statistică oficială care să spună câți dependenți are România pentru că sunt interese mari să nu se afle asta. În locul afișelor uriașe care îndeamnă la săracia norocului aș pune vorba lui Caragiale: «Norocul e prea puțin și lumea e prea multă»”, a scris Dan Negru pe pagina sa de Facebook.

Miercuri, 1 martie, Plenul Senatului a adoptat proiectul de lege care prevede limitarea publicității pentru jocurile de noroc și pariurile sportive, urmând ca inițiativa să ajungă la Camera Deputaților, care este for decizional.

S-au înregistrat 80 de voturi pentru şi două abţineri, plenul votând inclusiv amendamentele din comisiile juridică și de cultură. 

Senatorii au votat amendamentele propuse de liberali, precum cel care permite, în intervalul orar 6,00 - 23,00, "inserturile grafice ale mărcii, siglei sau altui simbol prin care se poate identifica titularul mărcii", însoţite de mesajul "Fii responsabil" şi de interdicţia participării la jocurile de noroc a persoanelor sub 18 ani.

Un alt amendament adoptat prevede că "formele de publicitate exterioară sunt permise dacă dimensiunile materialelor publicitare nu depăşesc, în mod individual, o suprafaţă de 30 de metri pătraţi" şi nu promovează premii în bani sau bunuri materiale.

Vedete



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite