Publicitate mascată în podcastul lui Cătălin Măruță. CNA a cerut a eliminarea episodului

0
Publicat:

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a emis prima decizie de eliminare a unui material video pentru publicitate mascată. Mai exact, este vorba despre un episod al podcastului „Acasă la Măruţă”, unde au fost invitate actriţa Carmen Tănase şi medicul plastician Dana Mircioiu, care au promovat produse pentru slăbit.

CNA va cere eliminarea episodului din mediul online. FOTO: captură video YouTube
CNA va cere eliminarea episodului din mediul online. FOTO: captură video YouTube

Cazul a ajuns în atenţia CNA în urma unei reclamaţii din partea unui telespectator, care a sesizat că în cadrul podcastului s-a făcut reclamă nemarcată la produsul NUPO. Reclamaţia susţinea că atât invitatele, cât şi moderatorul au lăudat constant produsele de slăbit, fără a menţiona explicit caracterul comercial al mesajului, informează Pagina de Media.

După analizarea unor fragmente, vicepreşedintele CNA, Valentin Jucan, a concluzionat că materialul conţine publicitate mascată, încălcând astfel Legea audiovizualului privind comunicările comerciale. Acesta a propus emiterea unui ordin de eliminare a conţinutului, propunere care a fost votată în unanimitate de CNA. Decizia va fi comunicată către YouTube, care va trebui să elimine de pe platformă materialul considerat ilegal.

Invitatele și gazda podcastului au promovat produse pentru slăbit. FOTO: captură video YouTube
Invitatele și gazda podcastului au promovat produse pentru slăbit. FOTO: captură video YouTube

Totodată, CNA va emite o informare privind prevederile Regulamentului privind serviciile digitale (DSA), având în vedere că forul supraveghează respectarea legislaţiei şi în conţinutul video publicat pe internet.

Monica Gubernat, membru CNA, a subliniat că „Nu poate să-mi spună domnul Măruţă că nu are experienţa publicităţii, a plasării de produse. Să facem o comunicare specială pentru domnul Măruţă, ne cam obosim degeaba. Cine e de bună credinţă, ştie foarte bine care este legislaţia.”

Poziţia echipei podcastului „Acasă la Măruţă”

Echipa lui Cătălin Măruță a reacționat, spunând că va implementa măsuri suplimentare pentru a asigura o mai bună delimitare între conţinutul editorial şi orice formă de reclamă.

„Echipa podcastului „Acasă la Măruţă” respectă cu stricteţe toate standardele legale şi de industrie privind conţinutul editorial şi publicitar. Am realizat mereu activităţile de promovare în mod transparent faţă de public şi nu a fost niciodată intenţia noastră să realizăm vreun material care să nu respecte reglementările în vigoare.

Pentru a ne demonstra angajamentul faţă de transparenţă şi conformitate, vom implementa măsuri suplimentare pentru a asigura o mai bună delimitare între conţinutul editorial şi orice formă de promovare comercială.

Ne dorim să oferim publicului nostru materiale de calitate, respectând în acelaşi timp toate cerinţele impuse de autorităţi şi bunele practici din industrie”, se arată într-un mesaj trimis Paginei de Media.

Vedete

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite