FOTO Frumoasele lumii îşi pun pielea la bătaie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Top-modelele anilor ’90 apar în pictoriale incendiare pentru a promova diverse produse sau pentru a susţine anumite cauze. Deşi trecute de prima tinereţe, supermodelele îşi exploatează cu succes „resursele naturale“.

În 1990, supermodelul canadian Linda Evangelista emitea un enunţ care a rămas până astăzi mantra colegelor ei de generaţie: „Nu ne ridicăm din pat pentru mai puţin de 10.000 de dolari pe zi".

„Evanghelia după Linda" a devenit o doctrină funcţională pentru modelele care au făcut legea în teritoriul fertil al modellingului, în anii '90. Naomi Campbell (39 de ani), Claudia Schiffer (39 de ani), Christy Turlington (41 de ani), Cindy Crawford (44 de ani) şi Linda Evangelista (44 de ani) sunt considerate până în ziua de azi „cele cinci fantastice", iar influenţa lor s-a propagat dincolo podiumurile de modă.

Totodată, rămân cu insistenţă pe poziţii alte câteva modele celebre trecute de pragul celor 30 de ani: Kate Moss (36 de ani), Heidi Klum (36 de ani) şi Eva Herzigova (37 de ani).

Pe lângă carismă şi notorietate, aceste femei au în comun o strategie de marketing care nu a dat încă greş: expunerea programatică, în diferite stadii de nuditate, în reviste, campanii publicitare şi proiecte caritabile. În ultimele luni, modelul britanic Kate Moss a bifat două apariţii nud: în ediţia de primăvară a publicaţiei „Vogue Hommes International" şi în revista bianuală britanică „Love".

Aceasta din urmă prezintă o succesiune de pictoriale cu opt modele goale, printre care figurează şi veterana Naomi Campbell. În urmă cu un an, revista americană „Allure" readucea în atenţia publicului un alt model din vechea gardă, dezbrăcat de haine şi de inhibiţii: Cindy Crawford.

Mamă a doi copii, aceasta declara: „Cred că arăt destul de bine la 43 de ani", dar recunoştea ironic într-un alt interviu: „Nici chiar eu nu mă trezesc în fiecare dimineaţă arătând ca Cindy Crawford".

„Maşinăria nemţească"

Şi modelul german Heidi Klum, mamă a patru copii, a apărut goală în ediţia din aprilie a revistei „Allure" şi a stârnit controverse declarând că îi place să stea dezbrăcată în casă: „Cred că sunt aşa pentru că am crescut într-o familie foarte îngăduitoare, iar părinţii mei nu se jenau să umble în pielea goală. Şi nici acum nu se jenează".

Foarte activă este şi Claudia Schiffer, care se apropie cu dezinvoltură de vârsta de 40 de ani. În anii '90, ea a refuzat să se dezbrace pentru „Playboy". „Nu e vorba de faptul că mă opun nudităţii. Sunt nemţoaică, sunt foarte deschisă la minte; în Germania oamenii stau prin parcuri în pielea goală. E vorba de principii", justifica ea. La distanţă de un deceniu, după ce a născut doi copii (şi este însărcinată cu al treilea), Schiffer şi-a mai relaxat puţin principiile.

În noiembrie 2009, „maşinăria nemţească de afaceri" (cum a descris-o designerul Karl Lagerfeld) a apărut goală pe coperta şi în paginile revistei britanice „i-D", alături de alte două colege de generaţie - Eva Herzigova şi Helena Christensen, în cadrul unei campanii împotriva prejudecăţilor legate de vârstă.

De câteva zile, Schiffer a atras din nou atenţia cu o campanie de caritate în beneficiul femeilor bolnave de cancer mamar, în care pozează dezbrăcată alături de cântăreaţa australiană Kylie Minogue şi de actriţa britanică Sienna Miller.

"Nu ne ridicăm din pat pentru mai puţin de 10.000 de dolari pe zi."
Linda Evangelista
top-model

Vedete



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite