Un membru CA al TVR critică prezenţa manelistului Florin Salam la postul public: „E siderant cum este servit drept model de urmat şi reper moral“

0
Adrian Bucur, membru în CA al TVR, critică apariţia manelistului Florin Salam la TVR 2 FOTO TVR

Adrian Bucur, membru în Consiliul de Administraţie (CA) al TVR, critică prezenţa cântăreţului de manele Florin Salam în emisiunea „Destine ca-n filme“, care va fi difuzată în această seară, de la ora 21:00, la TVR 2, considerând „siderant“ faptul că acesta „este servit drept model de urmat şi reper moral“ la televiziunea publică, potrivit Mediafax.

„Publicul tânăr şi elevat al Canalului 2 al televiziunii publice va asista în această seară, în prime time, la povestea de viaţă a celui mai cunoscut cântăreţ de manele din România, Florin Salam, lupta sa cu drogurile şi izbânda de după, care l-a readus în prim plan pe scena culturală a ţării...E siderant cum o asemenea personalitate complexă, creator de produse culturale cel puţin discutabile, este servit drept model de urmat şi reper moral pe canalul care îşi propune să promoveze, între altele, cultura de calitate neechivocă în România“, notează Adrian Bucur într-o scrisoare publică, citată de Mediafax.

Mai mult decât atât, Bucur a cerut Comisiei de Etică din TVR să analizeze dacă astfel de subiecte şi personaje sunt „în concordanţă cu misiunea serviciului public de televiziune şi rolul formator pe care trebuie să şi-l asume TVR în faţa publicului.“ De asemenea, acesta a precizat că va propune în următoarea şedinţă a CA o discuţie despre externalizarea unor emisiuni, costurile lor în raport cu cifrele de audienţă înregistrate şi „mai ales dacă ele respectă clauzele din contract referitoare la rolul de serviciu public al TVR.“

Pe de altă parte, potrivit unui comunicat de presă al TVR, „Iuliana Marciuc va aduce două exemple impresionante de învingători - la «Destine ca-n filme» - marţi, 31 martie, de la ora 21.00, la TVR 2 şi online pe TVR+“.

Primul invitat al Iulianei Marciuc la „Destine ca-n filme“, în ediţia de marţi a emisiunii, „este celebrul manelist Florin Salam - pe care îl descoperim altfel decât îl cunoaştem, altfel decât îl cataloghează lumea.“ „Artistul complex care a concertat cu Paula Seling, Goran Bregovic şi cu Gipsy Kings a fost marcat profund de moartea prematură, la numai 27 de ani, a soţiei sale. În încercarea de a-şi domoli imensa durere sufletească, el a căzut în patima drogurilor şi a alcoolului, însă a avut puterea de a depăşi aceste dependenţe. Acum, Florin Salam îşi continuă viaţa alături de copiii săi şi vorbeşte despre capcana pe care o reprezintă drogurile - dând un puternic semnal pentru pericolul «morţii albe»“, se mai arată în comunicatul TVR.

Pe de altă parte, Iuliana Marciuc o va prezenta în ediţia de marţi seară a emisiunii sale pe Raluca van Staden, o cercetătoare din România cunoscută de întreaga lume ştiinţifică. În 2010, la Salonul Internaţional de Invenţii de la Geneva, aceasta a primit trofeul de aur pentru cea mai bună femeie-inventator. Invenţia sa, care ar putea salva vieţi, este un senzor care poate depista precoce în organismul uman celulele canceroase, direct din proba de sânge, printr-o procedură simplă, care durează mai puţin de şase minute, înainte de a avea simptomele bolii, potrivit comunicatului TVR.

TV