Pro TV, record de audienţă pentru meciul dintre România şi Franţa: câţi români s-au uitat la prima partidă de la Euro 2016

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Echipa Naţională de Fotbal a României a ridicat audienţa Pro TV cu meciul de deschidere de la Euro 2016 disputat contra Franţei FOTO Agerpres
Echipa Naţională de Fotbal a României a ridicat audienţa Pro TV cu meciul de deschidere de la Euro 2016 disputat contra Franţei FOTO Agerpres

Pro TV a înregistrat un record de audienţă prin difuzarea meciului de fotbal dintre România şi Franţa, de la Euro 2016, milioane de români fiind cu ochii pe postul din Bulevardul Pache Protopopescu.

Pro TV, lider detaşat 

La nivelul întregii ţări, peste 4,5 milioane de telespectatori se uitau la Pro TV, pe întreg intervalul de difuzare al meciului, între 22:01 - 23:54, în timp ce pe Dolce Sport, celălalt canal din România care transmite meciuri de la Euro 2016, s-au uitat numai 200.000 de telespectatori. De remarcat audienţa Kanal D pe intervalul meciului: aproape 1,1 milioane de români medie. Postul turcesc avea pe post serialul „Bahar“, până la 22.30, apoi „Best of Vacanţa Mare“. Pe locul al treilea, Antena 1 a avut audienţe de peste 12 ori mai mici (364.000 de telespectatori) decât meciul Franţa - România, arată paginademedia.ro. În minutul de aur, de la 22:28, peste 5.1 milioane de telespectatori urmăreau meciul de start al Campionatului European de Fotbal.

Pe segmentul publicului urban, Pro TV a înregistrat trei milioane de telespectatori, în timp ce la Dolce Sport erau 60.000 de telespectatori. Audienţa Pro TV a fost de şase ori mai mare decât locul următor pe interval - Kanal D (518.000 de telespectatori) şi de peste 16 ori mai ridicată decât a Antenei 1 (178.000 de telespectatori), notează aceeaşi sursă citată. 

Record al măsurătorilor TV 

Meciul dintre România şi Franţa a stabilit un record pentru piaţa TV din România, înregistrând cel mai mare share pe publicul comercial al unui program din prime time din istoria măsurătorii moderne a audienţelor, transmite Pro TV. Astfel, pe segmentul publicului comercial, cu vârsta cuprinsă între 18 şi 49 de ani, Pro TV a fost lider de audienţă cu 29.2 puncte de rating şi o cotă de piaţă de 71%, următorul post clasat înregistrând 2.7 puncte de rating şi 6.7% cotă de piaţă. În traducere, aproape trei sferturi din publicul între 18 şi 49 de ani care se uita la televizor era pe meciul difuzat de Pro TV - 1,4 milioane de telespectatori. 

Pe publicul comercial, consumul TV a fost afectat de faptul că mulţi români au preferat să vadă meciul în public sau la terase, zone care nu sunt contorizate în clasamentele de audienţă, arată paginademedia.ro 

Diferenţele faţă de locurile următoare au fost foarte mari: Pro TV a avut cifre de peste zece ori mai mari decât locul al doilea - Kanal D - (134.000 de telespectatori) şi de peste 13 ori peste Antena 1 (109.000 de telespectatori). Dolce Sport a avut doar 20.000 de telespectatori pe acest segment. 

Următorul meci al României, tot la Pro TV 

Meciul inaugural de pe Stade de France a reprezentat o premieră pentru echipa României, fiind primul meci de deschidere de la un Campionat European sau Mondial la care participă. Suporterii români au fost prezenţi în număr mare la Paris pentru a-şi încuraja echipa de suflet care, în pofida rezultatului, a reuşit un meci bun.

Primul meci al grupei A a fost câştigat de Franţa, care s-a impus cu scorul de 2-1. În minutul 57, Giroud a deschis scorul după un duel cu Tătăruşanu. La mai puţin de 10 minute distanţă, Stanciu cade în careu după un contact cu Evra, arbitrul acordând României lovitură de la 11 metri. Fără emoţii, Stancu şi-a asumat responsabilitatea şi a egalat. Echipa României şi-a revenit după egalare şi a rezistat extrem de bine pe teren, până în minutul 89, când Payet a şutat incredibil la vinclul porţii lui Tătăruşanu.

 „Am făcut o partidă bună, am avut momente de joc bun. Am avut şi momente mai puţin inspirate. Am avut o bună organizare a jocului. E dureros şi trist să pierzi în minutul 89“, a declarat Anghel Iordănescu, selecţionerul României.

Diseară, de la 22:00, în direct la Pro TV, telespectatorii au bilete la cel mai spectaculos meci al zilei: Anglia - Rusia. 

Următorul meci al României se vede la Pro TV miercuri, 15 iunie, de la ora 19:00, când echipa noastră se întâlneşte cu selecţionata Elveţiei. 

TV



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite