Noi detalii despre schimbările din Televiziunea Română: TVR HD devine canal de sport. „Datoriile au fost plătite, dar nu suntem bogaţi dintr-o dată“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Irina Radu a expus o parte dintre schimbări, probleme şi viziuni legate de viitorul TVR FOTO TVR
Irina Radu a expus o parte dintre schimbări, probleme şi viziuni legate de viitorul TVR FOTO TVR

TVR HD urmează să îşi schimbe formatul, emisiunea lui Virgil Ianţu de la TVR 2 şi-a găsit un nume, iar Irina Radu a anunţat că postul şi-a plătit datoriile.

Irina Radu, preşedinte-director general Televiziunea Română, Iuliana Marciuc, Producătorul Eurovision România 2017, Cătălin Ştefănescu, Mircea Radu, Iuliana Tudor şi Virgil Ianţu au fost prezenţi în platoul emisiunii „România 9“, unde au prezentat grila de programe care urmează apară din 17 aprilie, scrie paginademedia.ro

Înregistrarea emisiunii poate fi văzută aici

Printre noutăţi, TVR HD îşi va schimba formatul şi va deveni canal de sport şi emisiunea lui Virgil Ianţu a primit un nume. De asemenea, Irina Radu a specificat faptul că „datoriile TVR au fost plătite“.

TVR HD devine canal de sport 

Astfel, TVR HD urmează să se concentreze pe programe de tineret şi sport, vestea fiind dată de Alina Alexoi, prezentatoarea emisiunii „Ieri-azi-mâine“, de la TVR 2, care a detaliat şi ce competiţii sportive vor fi difuzate.

„Cea mai importantă misiune a TVR este să fim lângă sportivii români în marile competiţii internaţionale. Proba de foc pentru noi vine din 17 aprilie, la Cluj. Pentru prima dată, după 60 de ani, cât are TVR, România organizează o ediţie a Campionatelor Europene de Gimnastică. Televiziunea Română produce evenimentul, este al şaselea Campionat European pe care TVR îl produce, dar gimnastica este sportul olimpic numărul 1 în România ca audienţă. Sunt peste 20 de ţări care preiau acest eveniment, peste 10 posturi de comentatori, deci va fi o mişcare de forţe uriaşă. Vom avea fotbal, handbal, baschet, şi dacă se întâmplă ca TVR HD să se transforme în sport, vor fi şi alte campionate din sporturi de echipă, lucruri importante care se vor vedea“, a zis ea.

Cum se numeşte emisiunea lui Virgil Ianţu 

Emisiunea lui Virgil Ianţu, de la TVR 2, se va numi „Câştigă România“. „Marele câştig este şi al concurenţilor dar şi al nostru, pentru că o să aflăm foarte multe lucruri despre România. Emisiunea începe să scoată în evidenţă lucrurile frumoase despre ţară noastră. «Câştigă România» se va numi emisiunea“, a declarat chiar Ianţu.

Show-ul va di realizat în studioul 2 al TVR, care este folosit la comun cu emisiunea „Duelul Pianelor“. „Studioul 2, reutilat modern, cu camere HD, va fi împărţit de emisiunea lui Virgil Ianţu şi emisiunea «Duelul pianelor» care este la al doilea sezon“, a zis Iuliana Marciuc.

Iuliana Tudor a mărturisit că după zece ani de „O dată-n viaţă“ pregăteşte un nou proiect pentru toamnă. Iuliana Marciuc a mai declarat că şi-ar dori ca anul acesta să aducă competiţia Eurovision în România.

Emisiune despre TVR, la TVR 

Cătălin Ştefănescu, realizator „Garantat 100%“, a propus ca la TVR să se realizeze o emisiune în care subiectul central să fie Televiziunea Română. „De o vreme, la Televiziunea Publică se vorbeşte într-o doză rezonabilă de libertate. Poate că ar fi sănătos ca din când în când să existe un program o dată la un interval de timp în care să vorbim despre TVR, pentru că trăim din banii contribuabililor şi e normal să vorbim despre aşa ceva“, a zis el.

„Eu sunt de acord, cu o «condiţie»,  dacă aţi fi de acord şi voi să facem această emisiune, dar să avem telefoane în direct şi să vorbim cu cei de acasă, pentru că a vorbi doar între noi nu ajută. Aşa aş fi de acord şi e o promisiune publică“, a replicat Irina Radu.

Motivele pentru care TVR nu scoate audienţe bune 

Discuţia dintre cei prezenţi a atins şi punctul în care s-au dezbătut problemele pentru care TVR nu are audienţe bune.

„Eu am alte motive pentru care audienţa noastră lasă de dorit. Cum să crească audienţa unor staţii care nu mai sunt promovate în alte medii? Noi nu am avut bani de marketing, nu am mai avut bani de promovare, nu am mai făcut caravanele noastre prin ţară, sper să ajungem cu toţii să ne mai vedem cu publicul şi să transmitem ce avem de transmis. Aş vrea să va gândiţi cu toţii că nimeni nu aşteaptă să crească o audienţă de la 0.6 la 3 raiting. Trebuie să ne gândim că publicul vine încet, că obiceiurile de consum se formează greu şi se schimbă şi mai greu. Nu am avut de ani de zile producţii de anvergură care aduc publicul pe fiecare canal. El nu vine pentru o emisiune micuţă, de informaţii, oricât de corectă şi de echilibrată ar fi“, a analizat Irina Radu.

„Degeaba suntem noi deştepţi sau talentaţi sau experimentaţi. Dacă Televiziunea Română nu ştie să se vândă bine, o să fie încă un experiment nereuşit toată această lansare de grilă şi aşa mai deoarte. Vorbesc aici de serviciul marketing ca să fiu foarte clar. Nu ştiu ce se gândeşte în laboratoare acolo, în Olimp, în sferele alea înalte, ideea e că trebuie să se promoveze foarte bine emisii făcute de oameni care, de-a lungul timpului, au arătat că sunt talentaţi“, a intervenit Mircea Radu.

„Cred că am fost foarte clară în ceea ce a spus despre marketing şi despre ideea de a investi în promovare. Toate lucrurile se pot face în funcţie de banii pe care îi ai. Nimeni nu îmi face cadou mie branduirea metroului, afişe pe stradă, tone de promo-uri pe Facebook, nu vin de la sine. Creşterea şi investiţia se vor face în paşi. Apropo şi de ce s-a mai scris despre banii pe care ni i-a alocat Statul român, Ministerul de Finanţe, aceşti bani au folosit în mare parte să ne plătim datoria, pentru a rezolva o problemă de ordin naţional până la urmă. Asta nu înseamnă, cum s-a scris până acum, că dintr-o dată suntem bogaţi şi vom face şi noi emisiuni de 150.000 de euro ediţia“, a mai spus Irina Radu. 

TV



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite