Imperiul Pro, scos la vânzare?

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Grupul american CME, compania-mamă a Pro TV, conspectează piaţa din România pentru vânzarea companiilor şi a mărcilor de aici, scrie Cătălin Tolontan pe blogul său. Jurnalistul notează că există discuţii atât în ceea ce priveşte canalul Pro TV, cât şi pentru studiourile din Buftea şi radiourile Pro FM şi Info Pro.

„Există discuţii de tatonare cu mai multe companii, având ca subiect nava-amiral, canalul Pro TV, pentru care au fost contactaţi RCS&RDS şi turcii de la Dogan, deţinătorii Kanal D în România“, scrie Tolontan pe blogul lui. Jurnalistul notează că, potrivit estimărilor CME, Pro TV ar putea valora între 150 şi 200 de milioane de euro.

El mai scrie că, după ce a cumpărat Prima TV, omul de afaceri Cristi Burci e interesat şi de studiourile din Buftea, „pentru a-şi consolida o bază de producţie care să deservească mai multe televiziuni“, în timp ce Sebastian Ghiţă şi grupul elveţian Ringier ar manifesta inferes pentru radiourile ProFM şi InfoPro.

În toamna lui 2013, pe piaţa media a circulat o informaţie potrivit căreia CME urma să vândă postul Acasă TV, dar zvonul a fost infirmat de reprezentanţii televiziunii.

Mai multe schimbări au avut loc în compania Central European Media Enterprises, după ce Adrian Sârbu şi-a depus demisia din funcţia de preşedinte CME, în luna august 2013. Sârbu a primit salariu de la CME în perioada august – decembrie 2013, iar la plecarea din companie trebuie să mai primească echivalentul în coroane ceheşti a 5,4 milioane de dolari, potrivit clauzelor din contract.

Pierderi financiare pentru CME în 2013

În prezent, Adrian Sârbu a rămas proprietar al grupului de presă Mediafax Group, care deţine agenţia de presă Mediafax şi mai multe publicaţii precum „Business Magazin“, „Ce se întâmplă doctore?“, „Ziarul Financiar“ şi „Playboy“. Mediafax Group deţine şi câteva zeci de site-uri, printre care gandul.info, zf.ro, prosport.ro, descopera.ro, potrivit paginademedia.ro.

După demisia lui Adrian Sârbu, CME a desemnat doi noi directori executivi, Christoph Mainusch şi Michael Del Nin, care au preluat atribuţiile acestuia.

Potrivit unui raport financiar, în prima jumătate a anului 2013 (când Sârbu era încă la şefia grupului CME), compania-mamă a Pro TV, a înregistrat, din cele şase ţări europene în care deţine operaţiuni, venituri de 317,3 milioane de dolari, în scădere cu 61 de milioane de dolari faţă de acelaşi interval al anului 2012, însă pierderile au ajuns la 150 de milioane de dolari, faţă de 10 milioane de dolari.

România a fost prima în privinţa veniturilor generate pentru CME (96 de milioane de dolari în primele şase luni ale lui 2013), dar profitul operational înainte de depreciere şi amortizare (OIBDA) a fost de 8,9 milioane de dolari în ţara noastră pe primele şase luni, în scădere faţă de 10,6 milioane de dolari din acelaşi interval al anului 2012.

În toamna trecută, lituanianul Aleksander Cesnavicius a fost numit Director General al Pro TV S.A. Acesta şi-a început mandatul de la 1 decembrie 2013.

Potrivit unui comunicat remis de Pro TV, în 2013 postul din pache Protopopescu a fost lider de audienţă,  atât la nivelul întregii zile, cât şi pe celelalte segmente orare, inclusiv în prime time.


 

TV



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite