CNA a interzis reclama Vel Pitar cu pâinea „fără virus gripal“: „Nu mi se pare în regulă să exploatezi această situaţie“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Consiliul Naţional al Audivoizualului (CNA) a interzis difuzarea reclamei neinspirate marca Vel Pitar, în care compania îşi promova produsele „fără virusul gripal“, profitând de situaţia de criză în care se află România, în contextul pandemiei de coronavirus.

CNA a decis interzicerea de la difuzare a reclamei la pâine Vel Pitar, prin care telespectatorilor le era transmisă ideea că produsele lor, în mod „garantat“, nu răspândesc „virusul gripal“, în pofida concurenţei, potrivit Paginademedia.ro.

„Gripa, dar şi alte boli, se pot transmite de la persoanele care tuşesc sau strănută peste pâinea dumneavoastră, nu doar în magazine, ci şi în depozite sau când pâinea este transportată (…) Cumpără pâinea ambalată de la Vel Pitar! Alege siguranţa alimentară! Garantat, fără virusul gripal!“, spune reclama în care apăreau imagini cu persoane care strănută lângă unele produse de panificaţie, care le ating sau care le ridică pe cele căzute. În contrast, a fost prezentat procesul automat de fabricaţie şi ambalare a produselor Vel Pitar.

Cazul a fost analizat după ce CNA a primit mai multe reclamaţii de la telespectatori care acuzau producătorul că poate induce panică spunând că gripa se transmite prin pâine, că exploatează criza generată de coronavirus şi că se creează impresia ca celelalte produse de panificatie sunt periculoase şi contaminate, ceea ce accentuează sentimentul de panică, mai notează Paginademedia.ro.

Cristina Pocora, membru CNA, consideră că nu este potrivit să exploatezi situaţia de criză cauzată de coronavirus în scopuri de marketing. 

„Nu mi se pare deloc în regulă să exploatezi această situaţie, mai ales în starea în care suntem“, a spus Pocora, care a propus ca CNA să dea un comunicat privind decizia pe acest spot, „în care să subliniem că nu susţinem o astfel de manieră a publicitarilor de a gândi clipurile şi de a promova produsele“.

Totodată, şi Consiliul Român al Publicităţii, organism care are rol consultativ în relaţia cu CNA, a considerat că spotul are numeroase încălcări, întrucât denigrează o întreagă categorie de produse şi că amplifică starea de panică în ce priveşte transmiterea virusului gripal.

TV



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite