Premieră în infrastructură în 2024: Guvernul vrea să finalizeze 200 de kilometri de șosea rapidă într-un an

0
Publicat:

Guvernul Ciolacu a reușit un nivel record de absorbție a fondurilor europene și a dus la o infuzie masivă de capital care susține politica investițională de creștere economică. Cei mai mulți bani ajung în infrastructură, cu precădere către Autostrada Moldovei - A7. În total, peste 200 de km noi de autostrăzi și drumuri expres vor fi date în circulație până la finalul acestui an în România.

Autostrada A7 FOTO Irinel Ionel Scriosteanu via Facebook
Autostrada A7 FOTO Irinel Ionel Scriosteanu via Facebook

De la începutul anului, 37 de kilometri noi au fost dați în trafic, 24 km fiind parte din A0 Sud, iar 13 km din drumul de legătură Oradea - A3.

În lunile următoare, vor fi deschise circulației cele patru loturi pe Aitostrada Molvodei, de la Buzău la Focșani, cu o lungime de 82 km, dar și loturile 1 și 2 din tronsonul Ploiești – Buzău.

Mai sunt, de asemenea, aproape gata încă 50 km din Drumul Expres Pitești-Craiova, popular denumit Autostrada Ford, dar și secțiunea 5 din autostrada Pitești-Sibiu, mai exact tronsonul Pitești - Curtea de Argeș.

Aceste proiecte însumează 200 km de șosele rapide finalizate numai în acest an de către Guvernul Marcel Ciolacu, o premieră absolută în infrastructura românească.

România a ajuns în 2024 la peste 1.110 km de șosele rapide

Conform datelor furnizate de CNAIR și Pro Infrastructura, citate de Economedia, România a depășit deja 1.110 km de drumuri expres și autostrăzi. Mai exact, după cele mai recente inaugurări din acest an, conform CNAIR, rețeaua de drumuri rapide din România a ajuns la 1.115 kilometri.

De cealaltă parte, numărătoarea paralelă a Asociația Pro Infrastructură arată un total de 1.111 kilometri de autostradă și drum expres date deja în folosință.

Guvernul înregistrează un record și în absorbția de fonduri pentru infrastructură

Programul 2021-2027 pentru Transport are o alocare de 9,6 miliarde de euro, din care 4,65 miliarde fonduri europene nerambursabile dedicate infrastructurii mari de transport rutier, feroviar și naval.

Cea mai mare parte dintre acești bani se întorc prin taxe și impozite tot în economia românească, întrucât grupul românesc de firme UMB are cele mai multe contracte finanțate prin PNRR.

PSD este partidul care introduce în România salariul minim european, are cei mai mulți primari și președinți de Consilii Județene campioni ai proiectelor cu bani de la Comisia Europeană și a reușit, în actuala guvernare, să ducă absorbția de fonduri europene la peste 97%.

Autostrada Moldovei, succes al absorbției de fonduri din Guvernul Ciolacu

Pe A7 – Autostrada Moldovei - lucrările sunt în ritm accelerat, iar până la finalul acestui an se încearcă finalizarea a 147,8 km din aceasta, obiectiv anunțat de premierul Marcel Ciolacu și de ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.

Cu o finanțare exclusiv din bani europeni, Autostrada Moldovei urmează să aibă un total de 319 km și va lega Vama Siret de Municipiul Ploiești. Aceasta reprezintă cel mai mare șantier din România la ora actuală și totodată cea mai importantă investiție făcută după Revoluție în nord-estul țării.

România alege

Disclaimer:

“România alege" gǎzduieşte articole prin care partidele si politicienii care candideazǎ la alegerile din 2024 îşi expun viziunile şi soluțiile pentru rezolvarea problemelor cu care se confruntǎ societatea româneascǎ. Autorii îşi asumǎ integral rǎspunderea pentru conținutul acestora, precum și eventualele consecințe.

Redacția Adevǎrul nu îşi asumǎ conținutul acestor materiale, nefiind implicatǎ in niciun fel in redactarea lor.

Top articole

Partenerii noștri




Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite