PSD, PNL și USR, în topul UE cu cele mai mari cheltuieli pentru publicitatea electorală online

0
Publicat:

Politicienii și partidele și-au crescut investițiile în campaniile publicitare online înaintea alegerilor pentru Parlamentul European de săptămâna aceasta, relevă o analiză a publicației americane Politico. În ce privește formațiunile din țara noastră, în top se află PSD, PNL și USR.

Politico a dezvăluit cât au cheltuit PSD și PNL pe reclamele politice online Foto: Mediafax
Politico a dezvăluit cât au cheltuit PSD și PNL pe reclamele politice online Foto: Mediafax

POLITICO a analizat datele publice cu privire la anunțuri ale Google și Meta și datele ONG-ului WhoTargetsMe pentru a obține o imagine a ceea ce se întâmplă în blocul comunitar înainte de alegerile europarlamentare din 6-9 iunie.

Astfel, conform sursei citate, a fost aproape imposibil pentru alegătorii din țări precum Polonia, Belgia și România să scape de avalanșa de reclame politice online, dar nu este însă clar dacă milioanele de euro cheltuite pentru publicitate în ultimele săptămâni vor fi suficiente pentru a atrage atenția – și voturile – europenilor care stau pe Instagram sau care caută informații pe Google.

Un studiu din aprilie a arătat că publicitatea politică de pe rețelele de socializare ar putea influența rezultatele alegerilor, dar noile legi europene în materie de tehnologie și de confidențialitate au îngreunat politicienilor procedurile de țintire a grupurilor mai mici de oameni pe criterii demografice sau domenii de interes.

Astfel, România se află în topul țărilor a căror formațiuni au înregistrat cele mai mari cheltuieli pentru campanii publicitare online, primele poziții fiind ocupate de Fidesz - Ungaria (230.000 de euro), Noua Democrație- Grecia (111.000 de euro) și AfD din Germania (110.000 de euro). Pe locul patru se află PSD, care a cheltuit 105.000 de euro, urmat de PNL, care a plătit 98.700 de euro, și pe locul  sapte, după Vox din Spania (96.500 de euro), se află și USR, care a plătit 90.000 de euro.

Publicația menționează că familiile politice ale celor trei formațiuni române fruntașe au înregistrat cheltuieli mai mici. Respectiv Renew Europe, din care face parte USR, a cheltuit 78.700 de euro; Partidul Popular European (PPE), din care face parte PNL, a cheltuit 78.400 de euro; în timp ce Alianța Progresistă a Socialiștilor și Democraților (S&D), din care face parte PSD, a cheltuit de trei ori mai puțin decât acesta, respectiv 33.500 de euro.

Totodată, potrivit publicației americane, candidatul care cheltuiește cel mai mult pe platformele Meta a fost actualul premier Marcel Ciolacu, ale căror mesaje au vizat mai degrabă eforturile de reindustrializare a țării, precum și încercările de a-i stimula creșterea economică, și nu neaparat votul la europarlamentare. 

Unele țări sunt pur și simplu mai tradiționaliste. Partidele politice din Ungaria, Polonia și România au sărit în online cu campanii mai devreme și mai masiv”, a spus Sam van der Staak, director al programului Europa pentru Institutul Internațional pentru Democrație și Asistență Electorală (International IDEA), o organizație cu 35 de țări care susțin democrația globală. 

Politică

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite