PNL a plătit o campanie care l-a promovat masiv pe Călin Georgescu pe TikTok. Cum răspunde compania care s-a ocupat de campanie
0Jurnaliștii de la Snoop au aflat că ANAF a descoperit faptul că PNL a plătit o campanie care l-a promovat masiv pe Călin Georgescu pe TikTok.

Update
Kensington Communication, compania angajată de PNL, a venit cu un răspuns în urma investigației publicate de Snoop. Aceștia sunt de părere că informațiile furnizate legate de campanie au fost interpretate eronat.
„Kensington Communication face următoarele lămuriri:
Toate briefurile furnizate către FameUp au fost făcute pentru o campanie de combatere a extremismului și încurajarea valorilor euroatlantice.
Precizăm că Kensington Communication nu a făcut și nu ni s-a cerut vreo campanie pentru Călin Georgescu.
Kensington Communication nu a ales și nici nu a avut vreo relație cu influencerii de pe platforma de promovare.
Hashtagul propus de Kensington Communication a fost #echilibrusiseriozitate.
Kensington Communication nu a folosit hashtagul #echilibrusiverticalitate. Dacă campania a fost clonată sau deturnată în favoarea unui candidat sau altul, cerem organelor abilitate să verifice și să ia măsurile legale care se impun.
Pentru a continua în spiritul transparenței, atașăm briefurile care dovedesc foarte clar că Kensington Communication a susținut o campanie de descurajare a extremismului și promovarea valorilor pro-europene. Menționăm că aceste documente au fost transmise și jurnaliștilor Snoop”, se arată în comunicat.
Știre inițială
Așadar, 130 de influenceri au fost cooptați de compania Kesington Communication, angajată de PNL, pentru a promova înaintea alegerilor prezidențiale campania intitulată #EchilibrușiVerticalitate.
Aceștia, pe baza unui scenariu stabilit, au transmis printr-un video calitățile unui viitor președinte, fără a-i menționa numele. Unii influenceri au scris în comentariile de la video: „Călin Georgescu”.
În documentul desecretizat de CSAT la 5 decembrie, campania #EchilibrușiVerticalitate a fost făcută pentru Călin Georgescu, mai scrie Snoop în investigație.
„Inițiatorii au prezentat persoanelor implicate metode de evitare a detecției elementelor de conținut care nu respectă politicile platformei TikTok”, se notează în documentul CSAT.
Totuși, în documentul CSAT nu apărea numele firmei angajate de PNL, și nici faptul că partidul a plătit campania, această informație fiind obținută de jurnaliști pe alte căi.
Întrebați de Snoop, firma Kesington a declarat că campania a fost plătită de PNL, însă numele său a fost schimbat în platforma FameUp, fără implicarea lor, declară ei. Aceștia susțin că numele inițial era #EchilibrusiSeriozitate, și reprezenta „o serie de brief-uri, destinate unor campanii de conștientizare a opiniei publice”
De asemenea, modelul FameUp a fost folosit și în campania de promovare a cărții „Un ostaș în slujba țării”, a lui Nicolae Ciucă, fostul lider PNL.
Clipurile au urmat un brief care conținea ideea de a descoperi „omul din spatele cărții”, de unde și hashtag-ul folosit #omuldinspatelecartii. Acestui i s-au adăugat #foryou și #informeazate.
La fel, influencerii au vorbit despre povestea cum s-au cunoscut soții Ciucă, fără a-i menționa, și despre informarea din cât mai multe surse înainte de a forma o părere, vorvind în clipuri despre patru articole care recenzează cartea.
Niciun influencer însă nu-i rostește numele lui Nicolae Ciucă.
- „Este despre un om în slujba țării pasionat de viața rurală”
- „Eu mă gândesc serios să citesc și cartea”
- „E absolut înduioșător cum s-a îndrăgostit de soție”
- „Am simțit vibrația unui om care scrie cu sinceritate”
- „Partea cu liceul militar mi se pare cea mai interesantă”
- „Poate ăsta este pasul meu să m-apuc de citit”
„Au fost mai multe mesaje, unii le-au șters între timp”, spune Dragoș Pătraru în emisiunea Starea Nației din 19.09.2024. „Li s-a dat un text (…) un brief și foarte mulți s-au executat imediat.”
În acest caz, influencerii știau însă că este vorba despre cartea lui Nicolae Ciucă, confirmă pentru Snoop influencera Roxana Brănișteanu.
„Nu am știut că a fost o campanie, m-am prins târziu că era o campanie pentru politicieni. Pe mine mă interesa cartea și o așteptam să ajungă la mine”, spune Roxana Brănișteanu care are și canalul de YouTube „iCarte, iParte”.