Ovidiu Raeţchi, deputat PNL: Metrorex se acuză singur în răspunsul privind amânarea construcţiei magistralei pentru zona Rahova-Ferentari

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Deputatul Ovidiu Raeţchi. FOTO Eduard Enea
Deputatul Ovidiu Raeţchi. FOTO Eduard Enea

Deputatul PNL Ovidiu Raeţchi, candidat al liberalilor pentru Primăria Sectorului 5, a afirmat, marţi, că răspunsul Metrorex în chestiunea blocării construcţiei magistralei pentru zona Ferentari-Rahova este „unul de grădiniţă“, precizând că instituţia a recunoscut singură că a lăsat de izbelişte acest proiect în ultimii trei ani de zile.

„Răspunsul dat de Metrorex în chestiunea metroului care să deservească zonele Rahova-Ferentari îmi confirmă temerile: instituţia nu a făcut nimic în ultimii trei ani de zile pentru locuitorii acestei zone şi nu are deloc de gând să încerce să găsească soluţii pentru deblocarea proiectului. Am afirmat, în urmă cu câteva zile, că Metrorex şi Ministerul Transporturilor trebuie date în judecată pentru amânarea magistralei de metrou din Rahova“, susţine deputatul liberal prezintă şi vatrianta celor de la Metrorex pentru eşecul lucrărilor la linia de metrou care să deservească şi zonele Rahova Ferentari din Sectorul 5. 

„Ei bine, Metrorex a şters puţin de praf limbajul de lemn folosit de regulă în comunicările publice şi a ieşit din bârlog cu următoarea explicaţie: «Studiul de Prefezabilitate a fost aprobat în data de 18.05.2012. În data de 07.06.2012 contractul a fost sistat pâna la clarificarea aspectelor contradictorii în legislatia proiectelor derulate prin Parteneriat Public Privat»“, arată Raeţchi. 

În plus, candidatul liberal pentru Primăria Sectorului 5 susţine „de mai bine de 3 ani, invocând vicii de legislaţie, Metrorex şi Ministerul Transporturilor recunosc că i-au lăsat pe locuitorii din zona Ferentari şi Rahova de izbelişte şi nu au făcut absolut nimic pentru a debloca situaţia. Răspunsul Metrorex este unul de grădiniţă: în loc să găsească soluţia pentru deblocarea unui proiect de importanţă majoră nu doar pentru Rahova-Ferentari, dar şi pentru toţi bucureştenii, au preferat să îl îngroape sperând că nimeni nu va sesiza această tergiversare inacceptabilă“.

Raeţchi precizează că va continua să adreseze interpelări şi solicitări către ministerul Transporturilor şi Metrorex până va fa primi un răspuns clar şi o soluţie pentru deblocarea construcţiei magistralei care să deservească zonele Rahova - Ferentari. 

„Voi continua să bat la uşa companiei şi a ministerului Transporturilor, pentru că, personal, m-am săturat să văd scuze copilaresti. Termenul de finalizare pentru Magistrala 7, care ar urma să lege Rahova de restul Bucureştiului, este fixat în 2030, iar construcţia ar fi programată să înceapă în 2022 (...) Este un lucru dovedit că în marile capitale europene, zonele care nu sunt deservite de metrou sunt condamnate la subdezvoltare. Vrea Metrorex să îi izoleze în continuare pe locuitorii din zonele Rahova- Ferentari? Voi adresa o interpelare pe această temă ministrului Transporturilor, Iulian Matache, şi de asemenea, îi voi adresa o solicitare directorului Metrorex, Cătălin Honor, pentru a explica, concret, de ce din data de 07.06.2012 nu s-a mai făcut absolut nimic pentru magistrala Rahova-Ferentari. Indiscutabil, după răspunsul pe care mi l-a dat Metrorex, consider în continuare că instituţia se acuză singură şi că, împreună cu ministerul Transporturilor, aceste două autorităţi publice trebuie date în judecată pentru blocarea construcţiei magistralei de metrou spre Rahova“, mai spune Ovidiu Raeţchi.

Politică



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite