Valeriu Gheorghiţă explică reacţiile post-vaccinare. Pe ce perioadă se manifestă şi când devin îngrijorătoare

Valeriu Gheorghiţă explică reacţiile post-vaccinare. Pe ce perioadă se manifestă şi când devin îngrijorătoare

FOTO Mediafax Foto / Alexandru Dobre

Coordonatorul campaniei naţionale de vaccinare, medicul Valeriu Gheorghiţă, afirmă că nu este obligatoriu ca persoanele care se vaccinează, indiferent de tipul de vaccin, să prezinte reacţii adverse post-imunizare.

Ştiri pe aceeaşi temă

El susţine că reacţiile adverse trebuie să devină îngrijorătoare atunci când apar la patru-cinci zile de la vaccinare, căci în acel caz ar putea fi vorba nu despre manifestări post-vaccinare, ci despre semne ale infecţiei cu SARS-CoV-2.
 
"Ne putem îngrijora atunci când aceste reacţii adverse sau aceste manifestări clinice apar la cel puţin patru-cinci zile de la prima doză sau de la momentul la care efectuăm vaccinul. Şi de ce? Nu că ar fi o reacţie adversă atipică, ci pentru că s-ar putea să fie, de fapt, semne evocatoare pentru infecţia cu SARS-CoV-2, ceea ce însemnă că trebuie să testăm în situaţia respectivă, să nu confundăm o aşa-zisă reacţie adversă la vaccin cu debutul clinic al maladiei COVID-19. În general, majoritatea reacţiilor adverse apar în prima zi de la vaccinare şi durează câteva ore sau o zi, două zile”, a declarat Valeriu Gheorghiţă, duminică seară, la Antena 3. 
 
El a spus că rareori reacţiile adverse post-imunizare durează două zile. 
 
Valeriu Gheorghiţă a arătat că sunt oameni care ezită sau amână vaccinarea din cauză că le este teamă de reacţiile adverse, însă a precizat, în acest context, că aceste reacţii nu sunt manifestări grave, ci sunt "pasagere”. În astfel de cazuri, cei vaccinaţi pot folosi antitermice "obişnuite" sau antiinflamatoare.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările