Miliardarul Dan Petrescu ar fi cerut să se întoarcă pe aeroport chiar înainte ca avionul să se prăbuşească. A fost găsită cutia neagră a avionului

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Un avion privat s-a prăbuşit peste o clădire din Milano. Foto EPA-EFE
Un avion privat s-a prăbuşit peste o clădire din Milano. Foto EPA-EFE

Dan Petrescu, miliardarul român care a murit în accidentul aviatic din Italia şi care conducea aparatul de zbor, a cerut să revină pe aeroport la câteva minute de la decolare, potrivit „Corriere della Sera”, care a publicat ultima convorbire cu turnul de control. Între timp, cutia neagră a avionului a fost recuperată, iar procurorii au găsit şi imagini de pe camerele de supraveghere, care surprind momentul impactului.

Sistemele de monitorizare a zborurilor arată că avionul înmatriculat în România a avut probleme la câteva minute de la decolare. A deviat de la traseu, iar asta le-a atras atenţia controlilor de trafic.

„Am o mică deviere de la traseu”, le-ar fi răspuns pilotul, potrivit cotidianului Corriere della Serra. Ar fi cerut apoi să revină pe aeroport: au fost ultimele sale cuvinte, pentru că un minut mai târziu, aeronava a dispărut de pe radar, transmite Digi 24.

„Traseul de zbor a fost urmat până la un anumit punct, apoi a apărut o anomalie pe traseul de pe radar, iar avionul s-a prăbuşit. Nu a fost o alarmă, dar a fost o anomalie. Oricum, trebuie făcut o anchetă completă. Am strâns deja imagini video”, a declarat procurorul Tiziana Siciliano.

Un tânăr care stătea la fereastra casei sale cu un prieten,  a durprins momentul prăbuşirii şi le-a oferit anchetatorilor primele imagini cu avionul.

Ce s-a întâmplat cu avionul miliardarului Dan Petrescu înainte de prăbuşire

Concret, din analiza datelor radar rezultă că aeronava Pilatus PC-12 înmatriculată în România sub indicativul YR-PDV a părăsit terminalul zboruri private de pe Aeroportul Linate din Milano la ora 12.52. Pentru câteva minute a rulat în regim „taxi” până la pista 36 a aeroportului. Aeronava a decolat mai apoi la ora 13:04:08 în direcţia nord. La puţin timp, în timp ce survola zona San Donato Milanese, aeronava a început să aibă probleme şi să devieze de la curs. Operatorul ATC (air traffic control) a observat problema şi a contactat pilotul, afaceristul Dan Petrescu. „De ce ai deviat? Pentru a evita turbulenţele?”, a întrebat operatorul. Răspunsul lui Dan Petrescu a fost scurt şi nelămuritor: „Nu”. După puţin timp de la acest dialog, avionul dispare de pe monitor fără ca pilotul să fi lansat o cerere de ajutor prin apelurile „pan-pan” sau „mayday” şi fără să fi cerut permisiunea de a reveni pe aeroport. 

Expertul în aviaţie Sorin Stoicescu a declarat pentru „Adevărul” că, în acest caz, lucrurile au ieşit din tipare imediat după decolare.

„Este mai mult decât evident că pilotul nu a avut controlul aparatului. Şi virajul care părea iniţial unul de întoarcere spre aeroport a fost unul necontrolat. Poate pilotul a fost indisponibil fizic, poate i-a fost afectată sănătatea într-un fel. Sau poate s-a ridicat să vorbească cu pasagerii. Cert este că a fost clar o lipsă de control a aparatului. Semne de întrebare ridică şi faptul că avionul a intrat într-o clădire. De obicei, piloţii evită din reflex astfel de obstacole, caută o zonă plată.

Repet, este foarte probabil să avem de-a face cu o indisponibilitate fizică a pilotului, pentru că de o dezorientare spaţială a acestuia în zona aeroportului şi pe timp de zi nu poate fi vorba. Importante sunt acum cele două cutii negre care vor scoate la lumină datele tehnice ale zborului şi comenzile date de pilot, dar şi ce s-a întâmplat în avion. Toate acest date puse cap la cap vor arăta adevărata cauză a accidentului. Oricum Pilatus PC-12 este un avion foarte bun, aproape perfect”, a precizat Sorin Stoicescu despre aparatul considerat de experţi ca fiind foarte sigur pentru că, în caz de defecţiune de motor, are o rată de planare foarte bună, de 16:1, care permite aterizarea de urgenţă în bune condiţii. Aceştia mai susţin că avionul ar fi avut, în prima fază, o rată ascensională foarte mare şi acest lucru ar fi putut duce la angajarea sa, adică la o viteză care nu mai permite portanţa, fapt care ar fi dus la prăbuşirea aparatului. 

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite