Fost secretar de stat la Trasporturi, trimis în judecată de DNA. Mită de 5,3 milioane de euro de la constructorul noul terminal al Aeroportului Otopeni

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Marin Anton a acceptat promisiunea şi ulterior, a primit, de la reprezentantul filialei din România a companiei internaţionale care avea în executare contractul de modernizare la aeroportul Otopeni (martor în cauză), suma totală de 22.760.654 lei  FOTO: Adevărul
Marin Anton a acceptat promisiunea şi ulterior, a primit, de la reprezentantul filialei din România a companiei internaţionale care avea în executare contractul de modernizare la aeroportul Otopeni (martor în cauză), suma totală de 22.760.654 lei  FOTO: Adevărul

Marin Anton, fost deputat PNL şi secretar de stat în Ministerul Transporturilor şi Adrian Ionescu, fost director în CNADNR au fost trimişi în judecată de procurorii DNA, luni, pentru luare de mită, respectiv complicitate la această infracţiune. Marin Anton este acuzat că a primit mită aproximativ 5,3 milioane de euro de la compania care a realizat noul terminal al Aeroportului Otopeni.

Marin Anton, la data faptei secretar de stat şi de vicepreşedinte al Consiliului Tehnico - Economic în cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, care avea în coordonare activitatea Companiei Naţionale “Aeroportul Internaţional Henri Coandă-Bucureşti” S.A. Otopeni, a fost trimis în judecată pentru luare de mită, iar Adrian Ionescu, la data faptei director general adjunct al Direcţiei de Coordonare şi Monitorizare Autostrăzi din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri din România SA şi fost consilier al ministrului Transporturilor, a fost trimis în judecată pentru complicitate la luare de mită.

Conform procurorilor, în 2009 se afla în derulare un contract modernizare a Aeroportului Internaţional Henri Coandă, în cadrul căruia începuse proiectarea unui nou terminal. Statutul ţării noastre de membru al UE, precum şi perspectiva aderării la spaţiul Schengen impunea o reactualizare a obiectivului de investiţii, concomitent cu aprobarea, la nivelul Ministerului Transporturilor, a unor indicatori tehnico-economici actualizaţi. Compania internaţională care avea de executat lucrările la noul terminal predase proiectul şi întreaga documentaţie către beneficiar - Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (C.N.A.I.B.) la finalul anului 2008 şi urma ca aceasta din urmă să se ocupe de obţinerea avizelor şi aprobărilor necesare demarării lucrărilor. Cu toate că C.N.A.I.B. a înaintat solicitarea de aprobare a noilor indicatori tehnico-economici încă de la începutul lunii februarie 2009, până în luna iunie 2009 la Ministerul   Transporturilor nu se luase încă vreo decizie, iar din cauza lipsei de finanţare, lucrările pe şantierul Otopeni stagnau.

Comision de 3,5%

În acest context, în perioada iunie – noiembrie 2009, Marin Anton a acceptat promisiunea şi ulterior, a primit, de la reprezentantul filialei din România a companiei internaţionale care avea în executare contractul de modernizare la aeroportul Otopeni (martor în cauză), suma totală de 22.760.654 lei (aproximativ 5,3 milioane euro la cursul de schimb din acea perioadă), ce reprezenta un comision de 3,5% din valoarea cu care urma să se suplimenteze contractul de execuţie a lucrărilor. Banii respectivi au fost primiţi de fostul secretar de stat pentru a aviza, în perioada 15 iunie - 17 iulie 2009, documentaţia privind obiectivul de investiţii “Dezvoltare şi Modernizare Aeroport Internaţional Bucureşti – Otopeni (…)”, nota de fundamentare şi proiectul de hotărâre de guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici reactualizaţi ai obiectivului de investiţii menţionat mai sus, precum şi aprobarea continuării lucrărilor şi a finanţării obiectivului respectiv.

Actul adiţional nr. 10

Ca urmare a acestor demersuri, proiectul de hotărâre de guvern a fost adoptat, fiind emisă Hotărârea de Guvern nr. 852/2009, act administrativ necesar pentru încheierea actului adiţional nr. 10 din data de 21.08.2009 la contractul din data de 30.04.1992 pentru Dezvoltarea şi Modernizarea Aeroportului Internaţional Bucureşti – Otopeni, având ca părţi Compania Naţională Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Bucureşti şi societatea omului de afaceri. Banii au fost primiţi de Marin Anton prin intermediul unei societăţi comerciale unde acesta avea calitatea de asociat. 

"Marin Anton a fost ajutat de Adrian Mihai Ionescu, care, în luna iunie 2009, cu ocazia unei întâlniri pe care acesta din urmă a avut-o cu reprezentantul companiei internaţionale, i-a specificat acestuia “pretenţiile” primului inculpat, precum şi modalitatea de remitere a banilor. Astfel, între compania internaţională şi societatea controlată de inculpatul Anton Marin a fost încheiat un contract de subantrepriză, suma de 22.760.654 lei fiind achitată prin transfer bancar, în perioada 23 iulie – 20 noiembrie 2009, şi reprezenta contravaloarea unor lucrări de organizare şantier care nu au fost executate în realitate. Suma de bani obţinută în modalitatea de mai sus a fost folosită în interesul firmei unde inculpatul Anton Marin era asociat", notează procurorii 

DNA a dispus instituirea sechestrului asupra mai multor imobile ale fostului secretar de stat, iar  dosarul a fost trimis spre judecare Tribunalului Bucureşti.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite