FOTO Testele pentru noile metrouri au intrat pe ultima sută de metri. Dunărea, prima garnitură de tip CAF, se plimbă fără călători pe Magistrala 2

FOTO Testele pentru noile metrouri au intrat pe ultima sută de metri. Dunărea, prima garnitură de tip CAF, se plimbă fără călători pe Magistrala 2

Aşa arată noile metrouri furnizate de firma spaniolă CAF FOTO Metrorex

Reprezentanţii Metrorex au ajuns pe ultima sută de metri cu pregătirea noilor trenuri de tip CAF care vor începe, de luna viitoare, să circule în subteranul din Capitală. Dunărea, prima garnitură livrată de CAF, a început probele dinamice de anduranţă pe 10 mai şi are de parcurs un traseu de 20.000 de kilometri.

Ştiri pe aceeaşi temă

Noile trenuri de metrou de tip CAF, care vor începe să circule în Capitală în următoarea perioadă sunt testate intens de specialişti. După efectuarea probelor dinamice „de tip“, prima garnitură ajunsă în România, Dunărea, trebuie să parcurgă 20.000 de kilometri în cadrul unor probe dinamice de anduranţă. Celelalte trenuri vor parcurge un traseu mult mai scurt, doar 2.000 de kilometri, fără călători, circulând pe Magistralele 1, 2 şi 3.

„În perioada 08.01–05.05.2014, în timpul în care serviciul comercial pentru călători era sistat – preponderent în cursul nopţilor – s-au desfăşurat în reţeaua de metrou probele dinamice „de tip” cu primele două trenuri de metrou furnizate de firma CAF. La aceste probe au participat reprezentanţii Autorităţii Feroviare Române (AFER), în vederea obţinerii de către producătorul trenurilor, a „Agrementului tehnic feroviar”, document care certifică faptul că trenurile noi corespund tuturor cerinţelor tehnice şi de siguranţă impuse de standardele româneşti şi europene aplicabile pentru acest tip de vehicul, document care se eliberează numai de către AFER“, se arată într-un comunicat trimis de conducerea Metrorex.Pentru ca noile trenuri să înceapă să circule în Capitală trebuie să obţină „Agrementul tehnic feroviar”.

„Dunărea” a parcurs până în acest moment 2.000 de kilometri din cei 20.000 care sunt obligatorii pentru a fi realizată şi admisă proba dinamică „de anduranţă”. În prezent, probele se efectuează între staţiile de metrou Berceni şi Pipera, pe Magistrala.

Metrorex a încheiat în anul 2011 un contract de achiziţie pentru 16 trenuri noi de metrou cu firma spaniolă CAF. Trenurile de metrou realizate de către această companie au început să sosească la Bucureşti din luna decembrie a anului 2013, iar acum sunt recepţionate preliminar şase trenuri care se află în diverse stadii de testare dinamică de tip/serie pe reţeaua de metrou.

Locuri pentru biciclete
 
Imediat ce noile trenuri vor intra în funcţiune, vor putea transporta 1.202 bucureşteni, întinzându-se pe o lungime de 114 metri. Acestea au câte două locuri special amenjate pentru persoanele cu mobilitate redusă, dar şi spaţii destinate transportului bicicletelor.
 
Totodată, garniturile sunt dotate cu un sistem care informează imediat mecanicul despre eventualele defecţiuni tehnice şi despre cum pot fi rezolvate. Un alt punct forte al trenurilor este sistemul de teletransmise pe care îl au şi care, în mod automat, transmite informaţii prin Wi-Fi despre starea echipamentelor din tren. Prin urmare, atunci când metroul ajunge în depou, specialiştii nu mai trebuie să analizeze situaţia tehnică a trenului pentru a descoperi defecţiunea.
 
Trenurile au şi un sistem performant de informare a publicului călător, format din indicatoare frontale şi laterale pentru vizualizarea direcţiei de mers a trenului, semnalizări suplimentare acustice şi video pentru accesul în trenuri, dar şi ventilaţie în vagoanele de pasageri.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările