CNAIR se pregăteşte să anuleze licitaţia pentru finalizarea Autostrăzii Lugoj-Deva: Riscăm să dăm înapoi toţi banii europeni

CNAIR se pregăteşte să anuleze licitaţia pentru finalizarea Autostrăzii Lugoj-Deva: Riscăm să dăm înapoi toţi banii europeni

De aici ar trebui să continue drumul rapid FOTO Facebook/Pro Infrastructura

O altă veste proastă este că este tehnic imposibilă finalizarea autostrăzii până în 2023, astfel încât Comisia Europeană să considere acest coridor european de transport funcţional.

CNAIR se pregăteşte să anuleze licitaţia pentru finalizarea Autostrăzii Lugoj-Deva, după ce a lansat respectiva licitaţie în iulie 2019 şi a ţinut-o suspendată mai bine de un an din cauza lipsurilor majore din documentaţia tehnică, spun cei de la Asociaţia Pro Infrastructura. 
 
“Am tras nenumărate semnale de alarmă de-a lungul ultimilor ani privind modul dezastruos prin care această autostradă a fost manageriată de Compania de Drumuri. Totul a plecat de la semnarea în 2013 a unui contract ce prevedea o săpătură imensă în dealurile de la Holdea, deşi acordul de mediu solicita construirea unor tuneluri pentru maşini care să lase mediul natural intact. Următoarea cărămidă a fost pusă de Ştefan Ioniţă în 2017-2018, când a reziliat contractul în mod abuziv, tribunalul internaţional confirmând în acest an că statul român trebuie să plătească constructorului daune financiare de peste 230 de milioane de lei”, explică cei de la Pro Infrastructura. 
 
Cu alte cuvinte, la aproape zece ani de la lansarea proiectului, suntem departe de finalizarea sa şi în acelaşi timp buni de plată.  

 
“O altă veste proastă este că este tehnic imposibilă finalizarea autostrăzii până în 2023, astfel încât Comisia Europeană să considere acest coridor european de transport funcţional. Drept urmare, cel mai probabil vom ajunge să dăm înapoi toţi banii europeni atraşi până în prezent pentru întreg proiectul Lugoj-Deva. 
 
 
Incompetenţa, aroganţa sau lipsa de viziune au blocat şi vor bloca mulţi ani în continuare dorinţa şoferilor de a circula doar pe autostradă între Sibiu şi graniţa vestică de la Nădlac. Fără studii de teren profesioniste, un proiect tehnic complet şi un management de contract competent nu se va atinge acest deziderat”, spun cei de la Asociaţia Pro Infrastructură. 
 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările