Cele mai bune trucuri pentru a ne reveni după divorţ. Cât timp durează tristeţea şi cum poate fi depăşită mai repede

Cele mai bune trucuri pentru a ne reveni după divorţ. Cât timp durează tristeţea şi cum poate fi depăşită mai repede

FOTO Arhivă

Recuperarea după un divorţ nu este uşoară, iar manifestările de tristeţe, autodesconsiderare sau furie diferă ca intensitate de la o persoană la alta. Un specialist ne explică paşii care trebuie urmaţi pentru a depăşi mai uşor un asemenea moment.

Ştiri pe aceeaşi temă

Primul lucru pe care trebuie să-l acceptăm, spun specialiştii, este faptul că divorţul nu este uşor de gestionat. “El poate reprezenta o traumă, în funcţie de psihicul fiecărei persoane care trece prin aşa ceva. De cele mai multe ori, divorţul vine după alte suferinţe, uneori după trădări, alteori după diferite abuzuri, deci putem ajunge să ne confruntăm cu un divorţ când suntem deja în suferinţă, acest fapt făcând gestionarea divorţului şi mai dificilă, pierderea suferită în urma divorţului putând cauza efecte emoţionale adăugate peste altele mai vechi", explică Oana Vasiu, psiholog clinician. 
 
Oricum ar fi, o persoană care trece printr-un divorţ poate resimţi tristeţe, furie, stări depresive sau de anxietate, lipsa sensului sau a valorii personale, lipsa iubirii, auto-depreciere, confuzie, oboseală etc., toate aceste stări putând fi de diferite intensităţi sau perioade.

„Stările se vor estompa în timp, apărând din ce în ce mai rar. Până atunci, este important să includă în programul zilnic activităţi reacreative, discuţii cu persoane dragi, care îl/o încurajează, plimbări în aer liber, sport, o alimentaţie cât mai sănătoasă şi multă odihnă, acordându-şi dreptul de a trece prin diverse stări emoţionale negative”, adaugă Vasiu.
 

Un an de vindecare

Specialistul recomandă o perioadă de un an de zile în care să aveţi răbdare cu reacţiile psiho-emoţionale, care pot fi din cele mai diverse. “Vă puteţi acorda o perioadă de un an, timp în care să aveţi răbdare cu aceste reacţii psiho-emoţionale, acordaţi-vă dreptul de a va simţi mai obosit, de a lucra mai dificil, de a lăsa psihicului timp pentru vindecare şi adaptare la schimbările survenite în urma divorţului. 
 
În această perioadă, familia şi prietenii pot fi de folos: persoana care suferă are nevoie de sprijinul lor, se poate destăinui, descărca, pentru că va avea nevoie să se simtă ascultată. Cei din jur îi pot oferi încredere că se poate vindeca, încredere în viitor şi în resursele proprii. Se pot îngriji de aspect ce ţin de alimentaţia şi odihna celui care a trecut prin divorţ, deoarece uneori aceste aspecte pot fi neglijate”, adaugă Oana Vasiu. 
 

Viaţa merge mai departe

Un alt lucru care trebuie conştientizat este ce reprezintă pentru fiecare divorţul, dar şi că viaţa merge mai departe. “Este de asemenea important să înţelegem ce anume reprezintă divorţul pentru fiecare persoană: un eşec al căsniciei, o pierdere a iubirii, a planurilor, a sprijinului, o evadare din abuzuri (deci uneori o rezolvare sănătoasă), o căutare a identităţii proprii etc. Odată înţeles sensul divorţului, ne putem concentra pe vindecare, pe reconstrucţia vieţii noastre, a identităţii dacă este necesar. 
 
Persoana care trece printr-un divorţ trebuie să îşi amintească în fiecare moment faptul că, indiferent de suferinţa din prezent, viaţa sa reprezintă mult mai mult decât atât, că viitorul conţine şi bucurii, dar că, acum, este normal să sufere ca urmare a experienţei negative prin care tocmai a trecut, fără să se identifice cu aceasta. Este important să vorbească despre stările emoţionale, despre gândurile sale, să le descarce şi să le clarifice împreună cu familie, prieteni sau specialist (psihologul poate fi şi el util în aceste situaţii).  
 
Persoana care a trecut printr-un divorţ este posibil să se devalorizeze ca bărbat/femeie, de aceea poate să caute uneori confirmări în relaţii neimportante sau, la extrema opusă, le poate evita, cu teama de a nu fi rănit din nou. Probabil cel mai sănătos ar fi să ne acordăm timpul necesar pentru vindecare, apoi să căutăm parteneri potriviţi. În general, toate aceste trăiri emoţionale şi gânduri pot apărea atât la femei cât şi la bărbaţi, recomandările aplicându-se ambelor sexe”, mai spune specialistul. 
 
Vă mai recomandăm: 

Ce ascund relaţiile intime cu un partener mai în vârstă. Cât poate dura o astfel de iubire şi ce trebuie să respecte cei doi îndrăgostiţi - explicaţiile psihologilor

Specialiştii spun că relaţia cu un partener mai în vârstă are atât plusuri, cât şi minusuri, iar o astfel de legătură poate rezista în timp, în situaţia în care motivele ambilor parteneri de a alege acest tip de relaţie rămân constante.

Cum recunoşti un mincinos notoriu. De ce mint copiii şi adulţii şi cum poate fi tratată nevoia de a nu spune adevărul - explicaţia specialiştilor
 
Copiii şi adulţii mint din motive diferite, spun specialiştii, iar o serie se semne corporale vă spun cu certitudine că cineva nu spune adevărul.
 
 
Anxietatea poate sta la baza panicii, spun specialiştii, diferenţa dintre cele două fiind dată de intensitatea manifestării. Atacul de panică este, practic, o agravare a unei tulburări anxioase.
 
 
Atracţia bărbaţilor pentru femei cu forme bine definite are în primul rând legătură cu fertilitatea, dar formele pronunţate pot fi considerate un indicator al sănătăţii şi al unei rate mai ridicate de supravieţuire, spun specialiştii.
 
 
Deşi blamată de foarte mulţi, bârfa poate avea efecte benefice asupra psihicului, spun specialiştii. Unele studii arată că 3 din 4 femei se simt mai bine după ce îşi discută problemele cu prietenele, iar altele spun că o sesiune de pălăvrăgeală le oferă aceeaşi stare de bine ca şi o partidă de sex.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: