Proiect la Iaşi: interzis pensionarilor în tramvaie sau autobuze dimineaţa şi seara

Proiect la Iaşi: interzis pensionarilor în tramvaie sau autobuze dimineaţa şi seara

Pensionarii sunt principalii clienţi ai regiei de transport la Iaşi FOTO Adevărul

Grupul consilierilor locali ai PNL Iaşi intenţionează să introducă în Consiliul Local un proiect care vizează reducerea aglomeraţiei în mijloacele de transport în comun.

Ştiri pe aceeaşi temă

Unul dintre liderii consilierilor locali ai PNL Iaşi are în plan un proiect care ar trebui să eficientizeze activitatea Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iaşi. Regia a intrat oficial în insolvenţă, pe 1 august 2014, cu datorii totale de peste 186 de milioane de lei.

Cea mai mare parte a pierderilor este produsă de abonamentele gratuite pentru pensionari şi alte categorii defavorizate, de care beneficiază în jur de 65.000 de persoane la Iaşi. Problema este că Primăria, în subordinea căreia se află regia de transport, decontează regiei doar 50% din valoarea unui abonament gratuit pe toate liniile, care costă 120 de lei - cel mai scump preţ din ţară.

Decontările ajung, în plus, în conturile regiei cu întârzieri de câteva luni, iar prejudiciul anual suportat de RATP se ridică la aproximativ 50 de milioane de lei.

„Vrem să cerem modificarea Hotărârii 54 din 2009. Practic, propunem ca decontările făcute de Primărie să crească de la 60 la 90 de lei, dar aceste abonamente să fie valabile doar în afara orelor de vârf”, a declarat Marius Dangă, consilier local PNL, iniţiatorul proiectului.

Potrivit draftului de proiect, se iau în calcul mai multe variante pentru "restricţionarea" pensionarilor pe autobuze sau tramvaie. Cei aproximativ 30.000 de beneficiari ai gratuităţilor nu le-ar mai putea folosi între  orele 7.00-9.00 dimineaţa, între 15.00-17.00 sau între 16.00-18.00.

Şefii Primăriei Iaşi, reprezentanţi ai PSD, resping proiectul liberalilor. „Dacă luăm o măsură de ajutor, trebuie să o luăm până la capăt. Este absurd să obligi pensionarii să circule cu tramvaiul sau autobuzul strict între anumite ore, ca de altfel pe orice cetăţean. Consiliul Local a aprobat subvenţia pentru decontarea transportului persoanelor cu o situaţie dificilă, iar măsura se aplică indiferent de numele operatorului”, a declarat viceprimarul Mihai Chirica.

Mai puteţi citi:

Un nou "tun" prin faliment premeditat la Primăria Iaşi. Paguba pentru statul român, aproape 150 de milioane de lei

"Revoluţie" în transportul public din Iaşi. Unicul tramvai second-hand modernizat după 1989, scos la stradă cu festivism în ziua în care RATP a intrat în insolvenţă

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările