Idee de afaceri: „Capra Noastră“ ia cu asalt piaţa pasionaţilor de bere artizanală

Idee de afaceri: „Capra Noastră“ ia cu asalt piaţa pasionaţilor de bere artizanală

Ionel Păsărica (stânga) în făbricuţa din Iaşi FOTO Facebook Capra Noastră

Patru asociaţi, trei belgieni şi un român, au investit într-o berăria artizanală după ce şi-au dat seama că ar fi pionieri pe o astfel de piaţă în Iaşi. Deşi a fost lansată abia în vară, berea Capra Noastră este disponibilă deja în cinci sortimente, iar un al şaselea este în lucru.

Ştiri pe aceeaşi temă

După ce a cochetat cu mai multe domenii, de la producţie la consultanţă, Ionel Păsărică a decis să investească alături de alţi trei belgieni într-o berăria artizanală. Lipsa unei astfel de afaceri în Iaşi ia determinat pe cei patru asociaţi să pună la bătaie bani, timp şi experienţă pentru a aduce pe piaţă „Capra Noastră“. „Am văzut că trendul este pozitiv atât în Europa, cât şi în România. Cum nu exista o berărie artizanală în Iaşi, am decis să o facem noi. Suntem patru parteneri, trei belgieni, unul fiind maistrul nostru berar, ceilalţi sunt doar acţionari. Maestrul berar vine frecvent aici, a stat şi jumătate de lună, la început“, a povestit antreprenorul ieşean.

Ideea a venit în prima parte a anului trecut, în septembrie 2016 au comandat utilajele, iar la finalul anului se putea da începe producţia. Au mai durat avizele şi reţetele, berea apărând pe piaţă în vara acestui an.

Partea de brand şi identitate vizuală a fost încredinţată de la început unor specialişti: „Am apelat la profesionişti. Am avut de ales între mai multe nume, la început numele ăsta nu era printre preferatele mele, dar am mers pe această variantă şi nu-mi pare rău. Am investit atât de mulţi bani în această afacere, încă nu ne puteam permite să dăm greş la partea asta. Am lăsat specialiştii să facă treaba“. Valoarea investiţiei a ajuns la jumătate de milion de euro.

Practic, în hala de câteva sute de metri pătraţi din zona industrială sunt amestecate ingredientele după reţetele maestrului berar pentru a respecta reţetele create special pentru consumatorul din România. Potrivit antreprenorului, toate ingredientele sunt aduse din afară, deoarece în ţară se găsesc foarte rar sau deloc. „Toate ingredientele le importăm. Malţul din Polonia, hameiul din Franţa, Italia şi Belgia, iar drojdiile din Franţa. În România fabrică de drojdie nu este, malţuri sunt doar două tipuri, eu folosesc 18, m-ar costa foarte mult transportul. Hamei facem foarte puţin şi ăla este dat. Sticle nu mai facem în România, tot din Polonia le aduc“, explică ieşeanul.

„Acum avem pe piaţă 5 sortimente de bere, dar o vom scoate şi pe a şasea, aşa este în planul nostru de afaceri. Înainte de a porni afacerea am stat prin oraş cu maestrul berar pentru a cunoaşte piaţa, am vrut să aflăm ce preferinţe au ieşenii, în principal, ce tipuri de bere beau. După micul nostru studiu am decis sortimentele de bere pe care le vom face. Acum avem în fabricaţie cinci: berea albă, brună, triptă, IPA şi saison, cea din urmă citricizantă, cu nuanţe de portocale, pentru sezonul estival“, adaugă antreprenorul.

Sunt prezenţi în mai multe localuri şi magazine din Iaşi, Bucureşti şi Cluj-Napoca: „Toate se vând bine. Fiind la început, abia am pornit de două luni, nu putem spune care este berea preferată a consumatorilor, oamenii încă testează până o găsesc pe cea care le place. Este încă această curiozitate de început. Oricum, este greu până o bea prima dată, după care devine fan. Fiecare bere are particularitatea ei“.

Proprietarul susţine că are mult mai multe solicitări, însă deocamdată nu poate onora cererea. Lunar, producţia este de 4.000-5.000 de litri, dar există în plan extinderea instalaţiei de producţie. Propriu-zis de gestionarea directă a afacerii se ocupă Ionel Păsărică şi soţia lui, iar provocările unei afaceri la început de drum sunt multe: „Totul este greu şi frumos, în acelaşi timp. Este frumos când îţi iese ce ţi-ai propus, când îţi vezi clienţii satisfăcuţi. De cealaltă parte, este grea partea de producţie, foarte multe calcule de făcut, foarte multe detalii, trebuie să ai grijă la igienă. Este greu la partea de declaraţii accize, fiind un produs accizabil, trebuie să ţii foarte bine calculele. De asemenea, este grea şi interacţiunea cu clientul, convingerea lor, dar şi partea financiară. Producţia poţi să o ajustezi şi să o stăpâneşti, dar e foarte greu în mediul de business din România să faci afaceri fără bătaie de cap. E foarte greu!“.

Citeşte şi:

FOTO Roşiile exotice de la Neamţ pentru care clienţii stau la coadă două luni. Cum a explodat afacerea unei tinere din Iaşi

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: