Exerciţii fizice de făcut acasă. Care sunt elementele de bază pentru sportul executat corect

Exerciţii fizice de făcut acasă. Care sunt elementele de bază pentru sportul executat corect

Această perioadă ar trebui să fie văzută ca un prilej bun de a avea grijă de noi şi de sănătatea noastră. Acum avem suficient timp să gătim, să avem o dietă echilibrată, să facem sport sau să dormim minim şapte ore pe noapte, lucruri esenţiale pentru o viaţă sănătoasă.

Ştiri pe aceeaşi temă

O siluetă frumoasă poate fi menţinută chiar şi de acasă. Pentru a fi într-o formă excelentă nu este nevoie să mergi neapărat la sală. Cu ajutorul unor exerciţii de fitness şi gimnastică pe care le poţi face acasă vei reuşi să slăbeşti şi să îţi întăreşti musculatura.

Fitnessul are 5 elemente de bază:
 
1. Încălzire
2. Exerciţii cardio
3. Exerciţii de rezistenţă
4. Exerciţii de flexibilitate
5. Exerciţii uşoare la final
 
Încălzirea poate un mers lejer pe loc, pe banda de alergat sau pe bicicleta staţionară. Pentru faza a doua, mergi sau pedalează mai repede, fă exerciţii de gimnastică aerobică (poţi folosi videouri de pe internet sau de la televizor) sau sari coarda. Oricare dintre aceste variante este bună, important este să îţi creşti ritmul cardiac.
 
Exerciţiile de rezistenţă pot fi genuflexiuni, flotări şi abdomene. Pentru a-ţi spori flexibilitatea, întinde-te pe podea sau aşază-te în poziţii de yoga (dacă eşti începător, începi cu cele mai uşoare poziţii şi nu îţi forţa corpul).
 
Ultima parte poate fi alcătuită din exerciţii uşoare, asemănătoare celor pe care le-ai făcut pentru a te încălzi, doar că acum scopul lor este să scadă ritmul cardiac, făcând trecerea spre starea de repaus.
 

Timpul de lucru


Dacă eşti începător, setează-ţi ca obiectiv 30 de minute de exerciţii cardio de cel puţin 3 ori pe săptămână şi 20-30 de minute de exerciţii de rezistenţă de 3 ori pe săptămână.

Pentru a nu fi distras de la exerciţiile de fitness – lucru care se poate întâmpla destul de uşor atunci când lucrezi acasă – antrenorii recomandă ca exerciţiile să fie făcute dis-de-dimineaţă.

Faceţi din scări cel mai bun prieten. Urcatul scărilor, dacă aveţi unde, este un exerciţiu comod şi extrem de eficient. Dacă locuiţi într-un apartament, evitaţi întâlnirile incomode din lift cu ceilalţi vecini şi urcaţi pe scări. 
 
Folosiţi-vă propria greutate corporală. Un studiu britanic din 2017 a descoperit că exerciţiile de rezistenţă bazate pe propria greutate corporală sunt la fel de importante pentru sănătate ca exerciţiile aerobice. 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările