O locomotivă a deraiat de pe calea ferată Simeria - Petroşani, una dintre cele mai vechi din România
0Un accident feroviar a avut loc pe calea ferată Simeria - Petroşani. O locomotivă a deraiat în apropiere de halta Băniţa.
O locomotivă a deraiat, joi, 26 mai, pe magistrala de cale ferată Simeria – Petroşani, între haltele Băniţa şi Merişor.
„La faţa locului au intervenit pompierii, cu o autospecială de stingere cu apă şi spumă şi un echipaj SMURD. Traficul este blocat pe ambele linii. Din primele informaţii, mecanicul locomotivei a fost rănit. El a fost transportat la spitalul din Petroşani”, a informat Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Hunedoara.
Pe sectorulul Merişor – Băniţa, în 2017, a avut loc unul dintre cele mai grave accidente feroviare din judeţul Hunedoara. Atunci, un marfar cu 16 vagoane a deraiat, iar ambii mecanici de tren au murit.
Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA a transmis, printr-un comunicat de presă, că locomotiva izolată, care aparţinea unui operator privat circula de la Băniţa spre Crivadia, iar înainte de a se răsturna, mecanicul a anunţat că nu poate opri în staţia Merişor.
„Traficul feroviar de călători este oprit în acest moment pe relaţia Petroşani - Crivadia, pentru a facilita accesul echipelor de intervenţie, în vederea eliberării gabaritului de cei doi stâlpi rupţi de locomotiva răsturnată. Intervenţiile derulate de SRCF Timişoara au drept scop, în primul rând, de a asigurara gabaritului pe un fir, şi vor continua cu operaţiunile necesare pentru ridicarea locomotivei private, din zona respectivă. Din punct de vedere al circulaţiei trenurilor, menţionăm faptul că la momentul prezent este afectată o singură pereche de trenuri R 2708/R2711, pe distanţa Pui - Petroşani.
Conform graficului de circulaţie, următorul tren înscris să tranziteze această zonă este IR 1822 (Bucureşti - Arad), în jurul orei 23.00, oră până la care estimăm finalizarea intervenţiilor pentru eliberarea gabaritului şi redeschiderea circulaţiei pe un fir”, au precizat reprezentanţii CFR.
Calea ferată a cărbunelui, degradată în mai multe locuri
Linia ferată Simeria – Petroşani a fost construită în 1870, pentru transportul cărbunelui şi pentru a lega Valea Jiului de restul Transilvaniei, iar cele mai recente reparaţii capitale au avut loc între anii 1976 şi 1988.
Tronsonul feroviar suportă anual peste 5.000 de milioane de tone pe kilometru, iar în zona Merişor - Crivadia, unde declivitatea căii ferate şi curbele sunt mai accentuate, tronsonul este degradat. În unele locuri, elementele suprastructurii căii (şine, traverse, materialul mărunt şi prisma căii) au rămas la un grad avansat de uzură, iar şinele prezintă uzuri verticale şi laterale în curbe, la limita maximă admisă de reglementările specifice în vigoare, se arată în documentaţia unui proiect de reparaţii capitale pe sectorul Crivadia – Merişor.
În ultimii ani, în mai multe puncte au avut loc reparaţii, însă limitele de viteză ale trenurilor au rămas reduse.
Vă recomandăm să citiţi şi:
VIDEO Secretele viaductelor gemene ale căii ferate Deva-Brad, „uriaşii de beton şi oţel“ din munţi