Intersecţia spectaculoasă de pe noua magistrală feroviară din vestul României, construită în patru ani VIDEO

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Zona unde calea ferată Simeria - Hunedoara se intersectează cu magistrala SImeria - Arad. Foto: Daniel Guţă. ADEVĂRUL
Zona unde calea ferată Simeria - Hunedoara se intersectează cu magistrala SImeria - Arad. Foto: Daniel Guţă. ADEVĂRUL

De patru ani, constructorii tronsonului feroviar Simeria - Gurasada lucrează la Săuleşti, unde calea ferată Simeria - Hunedoara traversează noua magistrală din vestul României.

Lucrările de modernizare a căii ferate Simeria – Gurasada (41 de kilometri), cuprinse în proiectul noii magistrale feroviare Simeria – Arad (Km 614), au început în 2018.

GALERIE FOTO - SĂULEŞTI

VIDEO - ZONA SĂULEŞTI

Unul dintre sectoarele unde constructorii au avut o sarcină dificilă a fost zona Săuleşti, dintre Simeria şi Deva.
În zona mlăştinoasă din vecinătatea râului Mureş şi a gării Simeria, magistrala se intersectează cu calea ferată Simeria – Hunedoara, simplă şi electrificată.

Gara Devei, şantier uriaş. Cum arată staţia CFR la patru ani de la începerea lucrărilor de modernizare VIDEO

Dezastrul produs de hoţi pe calea ferată Hunedoara-Simeria. Cablurile electrice au fost devastate VIDEO

Lacul Săuleşti, secat de şantierul pentru noua magistrală feroviară din vestul României, revine la viaţă VIDEO

Constructorii au ridicat trei poduri noi la Săuleşti: unul de încrucişare pe calea ferată Hunedoara - Simeria trece peste magistrala Simeria – Arad, al doilea pe aceeaşi rută, care traversează drumul local spre Simeria şi al treilea pe magistrala Simeria – Arad, peste acelaşi drum.

Circa un kilometru din calea ferată Simeria – Hunedoara a fost modernizat în zonă, singurul tronson al vechii căi ferate (inaugurată în 1884) reabilitat în ultimele patru decenii.


Imagini aeriene cu locul unde calea ferată Simeria - Hunedoara trece peste magistrala Simeria - Arad. ADEVĂRUL

Odată cu construcţia podurilor şi cu reamenajarea căilor ferate, priveliştea zonei Săuleşti, dominată în trecut de bălţile din zonă s-a schimbat. Finalizarea lucrărilor la întregul tronson feroviar din judeţul Hunedoara este estimată, conform contractului dintre statul român şi constructori, pentru anul 2023. 

Modernizarea sectorului Simeria – Gurasada reprezintă o investiţie de circa 2,63 miliarde de lei a statului român, asigurată din fonduri nerambursabile obţinute prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014 - 2020 şi de la bugetul de stat.


Video, pe larg, cu zona Săuleşti.

Proiectul vizează modernizarea celor 41 de kilometri de infrastructură şi suprastructură feroviară pe care trenurile de călători să poată circula cu viteza maximă de 160 km/h, construirea a 17 poduri, dintre care trei peste râul Mureş, a 27 de podeţe, a 4 pasaje superioare, a 3 pasaje inferioare şi lucrări de reabilitare în 9 staţii de cale ferată. Tronsonul face parte din viitoarea magistrală Arad (Km 614) – Simeria, de 141 kilometri, care va cuprinde 60 de kilometri de traseu nou şi nouă poduri peste râul Mureş. 

Vă recomandăm să citiţi şi:

Cel mai vechi pod feroviar peste Mureş a ajuns istorie. Cum arată noile poduri ale magistralei din vest VIDEO

Una dintre cele mai vechi căi ferate din România a ajuns de nerecunoscut în doar patru ani de la închidere VIDEO

Povestea spectaculoasei căi ferate din munţii Hunedoarei. Ce a mai rămas din vechiul „drum al fierului“ VIDEO

Momârlanii, românii din munţi care au vrut să trăiască la fel ca dacii. Au respins calea ferată şi viaţa de miner | VIDEO

Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite