Dezastrul produs de hoţi pe calea ferată Hunedoara-Simeria. Cablurile electrice au fost devastate VIDEO

0
0
Hoţii au furat linia electrică a căii ferate. Foto: Daniel Guţă. ADEVĂRUL
Hoţii au furat linia electrică a căii ferate. Foto: Daniel Guţă. ADEVĂRUL

Hoţii au produs pagube însemnate pe calea ferată Hunedoara - Simeria. Instalaţiile de electrificare au fost devastate.

Calea ferată Simeria Hunedoara a fost devastată de hoţi, în ultimele zile.

GALERIE FOTO - CALEA FERATĂ

VIDEO - CALEA FERATĂ

Cablurile electrice de cupru din reţeaua de înaltă tensiune au fost furate, pe o distanţă de aproape jumătate de kilometru, începând din vecinătatea staţiei CFR Hunedoara, până în zona Ceangăi.

Povestea spectaculoasei căi ferate din munţii Hunedoarei. Ce a mai rămas din vechiul „drum al fierului“ VIDEO

„Paznicul” viaductului neclintit de pe calea ferată dispărută a Hunedoarei, cu o istorie de 120 de ani VIDEO

Spectaculoasa cale ferată montană către cetăţile dacice, acum dispărută. Pe vremuri, urşii alergau după trenuri

Poliţiştii au fost sesizaţi de furturile comise zilele trecute, rămase deocamdată cu autori necunoscuţi.  

Circulaţia trenurilor pe calea ferată Hunedoara – Simeria a fost oprită în urmă cu patru ani, după ce începnd din 1884 când linia a fost inaugurată, s-a derulat aproape neîntrerupt. Tronsonul feroviar intrat în conservare a ajuns de nerecunoscut, de la scoaterea din uz. Linia ferată a fost cuprinsă de rugină, iar buruienile şi arbuştii au crescut printre traversele sale.


calea ferată Hunedoara - Simeria, jefuită. ADEVĂRUL

O mulţime de construcţii înşiruite pe marginea căii ferate, folosite în trecut de angajaţii CFR, s-au ruinat în timp record. Unele au fost jefuite şi distruse de localnici. În ultimii ani, au fost semnalate mai multe furturi şi distrugeri ale unor instalaţii şi componente din calea ferată, fapte care îi grăbesc distrugerea iremediabilă.
 

Povestea căii ferate

Cei 16 kilometri ai căii ferate Hunedoara - Simeria au fost construiţi în anii 1883 şi 1884 şi au fost inauguraţi odată cu primul furnal al Uzinelor de fier Hunedoara. În deceniile următoare, datorită dezvoltării oraşului Hunedoara şi a metalurgiei, calea ferată a devenit tot mai importantă pentru comunitate.

În anii '50, statul român a dezvoltat proiectul feroviar, construind pe acelaşi tronson o reţea de linii industriale necesare combinatului siderurgic, lungimea totală a acestora depăşind 150 de kilometri. De atunci, timp de mai multe decenii, gara devenise unul dintre cele mai aglomerate locuri din oraş, fiind folosită de un număr mare de angajaţi ai combinatului. În 1984, linia CFR Hunedoara – Simeria a fost electrificată. În ultimele decenii, traficul feroviar s-a redus treptat, până când în 2018, CFR a decis scoaterea din folosinţă a traseului Hunedoara – Simeria. Operatorii privaţi nu s-au arătat nici ei interesaţi pentru a prelua această rută.

Vă recomandăm să citiţi şi:

Cum a fost distrusă definitiv calea ferată Deva - Brad, mega-proiectul realizat în cinci decenii VIDEO

VIDEO 120 de ani de la deschiderea căii ferate Hunedoara - Ţinutul Pădurenilor. Celebrare inedită a mocăniţei

Drumul de fier al cărbunelui a împlinit 150 de ani. Cum a fost construită calea ferată Simeria - Petroşani

VIDEO Secretele viaductelor gemene ale căii ferate Deva-Brad, „uriaşii de beton şi oţel“ din munţi

Hunedoara


Ultimele știri
Cele mai citite