FOTO Cum s-a muncit pe Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj - Deva. Imaginile care contrazic cele mai optimiste previziuni

FOTO Cum s-a muncit pe Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj - Deva. Imaginile care contrazic cele mai optimiste previziuni

FOTO: Asociaţia Pro Infrastructură.

Lotul trei al autostrăzii Lugoj – Deva trebuia finalizat în acest an potrivit estimărilor reprezentanţilor Ministerului Transporturilor şi ai Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Imaginile aeriene suprinse pe şantier arată stadiul lucrărilor la cei 21 de kilometri, după aproape cinci ani de la startul proiectului.

Ştiri pe aceeaşi temă

GALERIE FOTO

Asociaţia Pro Infrastructură a publicat imagini aeriene de pe Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, aflat în şantier încă de la începutul anului 2014. În ciuda previziunilor optimiste, cu privire la finalizarea lucrărilor, anunţate de-a lungul timpului de oficialii Ministerului Transporturilor şi ai Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, proiectul este departe de a fi realizat, chiar şi după aproape cinci ani de la începerea sa.

„Deşi am fi putut circula pe acest sector de 21 km încă de la finalul anului 2017, autostrada ar putea fi inaugurată abia în primăvara lui 2019, într-un scenariu realist-optimist! Fuga de responsabilitate, bâlbele şi incompetenţa autorităţilor din ultimii doi ani, dar şi problemele tehnice întâmpinate de constructor vor genera o întârziere de mai bine de un an şi jumătate”, informează asociaţia care se ocupă de monitorizarea proiectelro mari de infrastructură.

Potrivit unui raport al CNAIR, stadiul fizic al lucrărilor la Lotul III din Autostrada Lugoj – Deva a ajuns la 88 la sută, în octombrie 2018. Problemele întâmpinate în prezent sunt: „Modificare la contract (Ecoduct 57+710); Modificare la contract (Descărcare Holdea); Lipsa exproprierilor şi implicit a Autorizaţiei de Construire pentru lucrările aferente descărcării traficului în zona Holdea;  Obţinerea Autorizaţiei de Construire pentru Pasajul km 59+505 peste autostrada din zona descărcării Holdea”, informează raportul CNAIR.

Singura veste bună este că drumarii s-au mobilizat în zona Holdea şi Ilia, la cele două capete ale viitorului tronson de autostradă, unde au loc cele mai complexe lucrări. „În apropierea nodului rutier de la Ilia mobilizarea constructorului este corespunzătoare, terasamentul ridicându-se într-un ritm alert. În celălalt capăt al şantierului, la Holdea, săpăturile au avansat în ultimele săptămâni, estimându-se finalizarea acestora în 2018. Tot aici se aşteaptă încheierea licitaţiei pentru lucrările suplimentare, astfel încât să poată fi executată breteaua de conectare a autostrăzii cu Drumul Naţional 68A”, a informat Asociaţia Pro Infrastructură.

De aproape cinci ani în şantier

Încă din toamna anului 2013 a fost semnat Contractul pentru Proiectare şi execuţie autostrada Lugoj –Deva, Lotul 3 (km 56+220 – km 77+361), de 21,1 kilometri. Compania de autostrăzi a atribuit lucrările asocierii Teloxim Con – Comsa – Aldesa Construcciones – Arcadis Eurometudes, valoarea contractului fiind de 579,93 milioane de lei, fără TVA, din care 492,94 milioane de lei din fonduri europene. Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis 27 noiembrie 2013, iar durata contractului era, iniţial, de 30 de luni (proiectare – şase luni şi execuţie – 24 de luni). Alte două loturi ale viitoarei Autostrăzi Lugoj – Deva se află în prezent în construcţie, lucrările fiind întârziate şi pe acestea, faţă de termenul de finalizare stabilit iniţial, prin contract, respectv 26 mai 2016.


Vă recomandăm să citiţi şi:

Autostrada imposibilă: 21 de kilometri sunt în şantier de patru ani, iar drumarii riscă rezilierea contractului

Încă un an aproape sterp pentru Autostrada Vestului: 15 kilometri deschişi din cei 70 promişi. Cum au avansat lucrările în 2017

VIDEO Marea provocare pe şantierul Autostrăzii Lugoj - Deva: excavarea versantului imens de pe malul Mureşului

Soarta incertă a Autostrăzii Lugoj - Deva. Problemele grave între constructorii spanioli şi CNAIR nu au fost rezolvate

citeste totul despre: