Prima navă propulsată cu gaz natural lichefiat construită în România, o premieră pentru industria navală

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Navă propulsată cu gaz natural lichefiat FOTO Damen
Navă propulsată cu gaz natural lichefiat FOTO Damen

OMV Petrom a făcut prima livrare de gaz natural lichefiat către Şantierul Naval Damen Mangalia, care va alimenta prima navă construită în România ce utilizează pentru propulsie acest tip de combustibil.

Industria navală se confruntă în această perioadă cu o adevărată provocare: proiectarea şi construcţia unor nave care vor utiliza gazul natural lichefiat, ce marchează tranziţia de la combustibilul clasic şi va avea ca efect o reducere semnificativă a emisiilor cu efect de seră.

Grupul Damen a câştigat, în 2019, contractul pentru construirea, la Mangalia, a două feriboturi hibride pentru compania canadiană Seaspan Ferries. Cu o lungime de 149 de metri, feriboturile au fost proiectate astfel încât să permită încărcarea şi transportul pe culoare cu o lungime totală de 1.034 de metri. Friboturile vor fi dotate cu baterii de 2 megawaţi, dar vor permite şi stocarea a peste 200 de metri cubi de gaz natural lichefiat, potrivit informaţiilor furnizate de companie.

"Ne bucură colaborarea dintre doi lideri ai industriei din România şi nu numai, care au făcut posibilă o premieră: este pentru prima dată când o astfel de navă este construită în România, iar acest lucru demonstrează că industria navală românească este capabilă să implementeze proiecte foarte complexe şi inovatoare, cu un înalt nivel tehnologic", a declarat Florin Spătaru, membru al directoratului Damen Shipyards Mangalia.

Emisiile de particule grele scad cu 99%

"În contextul tranziţiei energetice, utilizarea LNG în transport şi industrie poate duce la o reducere semnificativă a emisiilor de carbon şi a celor poluante. România are un potenţial semnificativ de gaze naturale, iar valorificarea acestuia, inclusiv prin lichefiere, deschide noi orizonturi pentru economia românească şi contribuie la obiectivele agendei climatice", a declarat, la rândul său, Franck Neel, membru al directoratului OMV Petrom.

Gazele naturale lichefiate reprezintă o alternativă de tranziţie pentru un transport ecologic, în special pentru segmentele de transport ce pot fi mai greu decarbonate, precum transportul rutier greu de marfă şi transportul naval. Prin utilizarea de gaz natural lichefiat în transporturi, emisiile de CO2 scad cu 15%, cele de oxid de azot scad cu 50%, iar emisiile de particule grele scad cu 99%.

Feriboturile cu gaz natural lichefiat construite de Damen vor intra în serviciul Seaspan Ferries ca parte a programului de înlocuire a flotei companiei. Navele vor fi clasificate de Bureau Veritas şi vor intra în exploatare în cursul acestui an.

Vă mai recomandăm să citiţi şi:

Nava de 200 de milioane de euro comandată la şantierul Damen Galaţi. Vasul va fi construit integral în România

Cum arată nava unicat construită în România pentru un gigant al industriei mondiale. „Este începutul unei noi ere!“

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite