FOTO Proiect Erasmus+ despre progresul învăţării elevilor, la Colegiul Tehnic "Edmond Nicolau” Focşani
0În perioada 21 –25 ianuarie 2020, două cadre didactice cu specializări în domeniul tehnic de la Colegiul Tehnic „Edmond Nicolau” Focşani, au participat la un curs de formare vizând învăţarea bazată pe competenţe.
Profesorul inginer Gabriel Mihail Danielescu şi profesorul inginer Mihail Fâsan, cadre didactice cu specializări în domeniul tehnic de la Colegiul Tehnic „Edmond Nicolau” Focşani, au participat la un curs de formare vizând învăţarea bazată pe competenţe.
Mobilitatea s-a realizat ca urmare a invitaţiei adresate de conducerea unităţii de învăţământ ISTITUTO ISTRUZIONE SUPERIOARE STATALE „GALILEO FERRARIS” din ACIREALE –ITALIA, şcoală coordonatoare în cadrul proiectului „SCHOOL FOR S.K.I.L.L.S. –ALLIANCE FOR SOFT AND KEY COMPETENCES IN LIFELONG LEARNING OF SCHOOLS”, proiect nr. 2019-1IT02-KA229-062236_1.
Împreună cu colegi de la şcoala coordonatoare, dar şi alături de cei de la şcoala parteneră „MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ”, TURCIA, cele două cadre didactice au realizat în cadrul acestui curs activităţi proiectate în general pentru a încuraja elevii să gândească în mod critic, să rezolve probleme provocatoare şi să dezvolte abilităţi precum comunicarea orală, vorbire în public, cercetarea, alfabetizare media, lucru în echipă, planificare, autoevaluare sau stabilirea obiectivelor, abilităţi care îi vor ajuta pe tineri să se pregătească pentru succesul în învăţământul superior, pentru carierele profesionale, dar şi pentru viaţa de adult. Aceste activităţi vor fi pregătite şi se vor desfăşura în mobilităţile cu elevii ce vor avea loc în Turcia, în Italia şi în România (Colegiul Tehnic „Edmond Nicolau” Focşani).
Programarea activităţilor a avut la bază recomandarea Consiliului european din 22 mai 2018 privind competenţe cheie pentru învăţarea pe tot parcursul vieţii ce identifică opt competenţe necesare pentru împlinirea personală, pentru un stil de viaţă sănătos şi durabil, pentru angajabilitate, cetăţenie activă şi pentru incluziune socială, după cum urmează: Alfabetizare; Multilingvism; Aptitudini numerice, ştiinţifice şi tehnologice; Competenţe digitale şi tehnologice; Abilităţi interpersonale şi capacitatea de a adopta noi competenţe; Cetăţenie activă; Antreprenoriat; Conştientizarea şi exprimarea culturală.
Activităţile desfăşurate au scos în evidenţă faptul că obiectivul învăţării bazate pe competenţe este ca profesorii să se asigure că, din ce în ce mai mulţi elevi „învaţă ce aşteaptă să înveţe”. De asemenea, acest tip de învăţare oferă cadrelor didactice informaţii mai detaliate despre progresul învăţării elevilor, aceştia putând astfel să identifice mai precis punctele forte şi pe cele slabe, precum şi competenţele şi abilităţile specifice pe care elevii nu le-au dobândit încă.
În acest sens cele două cadre didactice au participat la formarea privind organizarea învăţării prin paşi ordonaţi, crearea secvenţelor de învăţare – evaluare cu ajutorul platformei MOODLE, crearea instrumentelor de evaluare utilizând aplicaţia KAHOOT şi crearea algoritmilor utilizând platforma THUNKABLE/ Inventor de aplicaţii.
În cadrul activităţilor desfăşurate, cadrele didactice au participat la întâlniri şi discuţii cu reprezentanţii comunităţii, printre care se numără primarul oraşului ACIREALE, domnul ANTONIO GAROZZO, care a insistat asupra faptului că formarea competenţelor şi abilităţilor specifice necesare succesului în cariera profesională şi în viaţa de adult presupune un parteneriat viabil cu comunitatea locală (Primărie, Agenţi economici) şi cu ONG- urile (cu obiect de activitate în domeniul dezvoltării resursei umane şi în special a persoanelor cu dizabilităţi) privind programarea şi realizarea activităţilor cu elevii pe termen scurt, mediu şi lung.
„Am venit acasă mai bogat în ceea ce priveşte experienţa în activitatea didactică şi a relaţiilor interumane, cu dorinţa , dar şi cu obligaţia de a disemina şi de a pune în practica didactică cele învăţate, astfel încât să am cât mai muţi elevi care « învaţă ceea ce aşteaptă să înveţe »”, spune prof. ing. Mihail Fâsan.