Cât de importantă este vitamina D pentru organism şi din ce alimente o asimilăm

Cât de importantă este vitamina D pentru organism şi din ce alimente o asimilăm

Vitamina D este importantă pentru organism Foto: Arhiva

Vitamina D este necesară pentru asimilarea calciului în oase şi are un rol important în prevenirea aparţiei cancerului, a bolilor de inimă, a diabetului şi a creşterii în greutate. Poate fi preluată din anumite alimente, dar şi din suplimentele alimentare prescrise de medic.

Ştiri pe aceeaşi temă

Vitamina D este importantă pentru organism, fără ea oasele devin fragile. La copii deficitul de vitamina D poate să cauzeze rahitism, iar la adulţi duce la malformaţii ale oaselor şi la apariţia osteoporozei. „Lipsa vitaminei D din oragnism poate da naştere la probleme cardiace sau la depresie, iar acest lucru se întâmplă în cazul persoanelor vârstnice. Este bine să ştim că vitamina D previne apariţia diabetului, sclerozei multiple, cancerului, bolilor de inimă. O putem prelua din anumite alimente, dar şi din suplimentele alimentare“, a spus medicul de familie Tania Stancu.

Alimentele pe care trebuie să le consumăm şi care conţin vitamina D:

- Uleiul de peşte are un miros specific şi un gust puternic, însă este bogat în viatmina D. O lingură acoperă 300% din din valoarea zilnica recomandata de calciferol.

- O porţie de somon ne oferă necesarul zilnic al vitaminei D.

- Laptele trebuie consumat zilnic, iar un pahar ne oferă un sfert din doza zilnică de vitamina D.

- Sucul de portocale conţine vitamina D şi ne ajută organismul să funcţioneze aşa cum este normal.

-1 00 de grame de ficat de vită sunt necesare pentru a obţine aportul de vitamina D de care avem nevoie.

- Soia este o sursă importantă de vitamina D şi poate să fie consumată în orice formă.

- Gălbenuşul de ou conţine o doză importantă de vitamina D, însă medici susţin că trebuie consumat întreg, pentru fixarea vitaminei.     

Medicii au mai declarat că o simplă analiză ne poate arăta dacă organismul are nevoie de vitamina D. „Există un necesar zinic de vitamina D de care avem nevoie. La persoanele sub 50 de ani se recomandă 200 UI, 400 UI pentru adulţi cu vârste cuprinse între 50-70 de ani şi 600 UI pentru cei de peste 70 de ani“, a mai precizat medicul de familie, Tania Stancu.
    

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: