Premieră naţională: locomotivă hibrid produsă în România. Se poate încărca în mai puţin de 3 ore

Premieră naţională: locomotivă hibrid produsă în România. Se poate încărca în mai puţin de 3 ore

Locomotiva poate atinge 30 de kilometri pe oră

Prima locomotivă hibrid produsă în România a fost prezentată joi, 22 februarie, în Gara Constanţa. Ea a fost realizată prin transformarea unei vechi locomotive Diesel.

Ştiri pe aceeaşi temă

Prima locomotivă hibrid produsă în România a fost prezentată pe linia 1 a Gării Constanţa. Ea poate atinge 30 de kilometri pe oră, având o autonomie de maximum 12 ore. Reîncărcarea durează 3 ore.

Reprezentantul producătorului Euroest România, Corneliu Dică, a explicat că locomotiva hibrid face parte dintr-un proiect de cercetare dezvoltat în ultimul an. „Este un proiect în premieră mondială, în premieră naţională. Este cea mai competitivă locomotivă de electrică de manevră, până în 30 de kilometri la oră, din lume, în momentul de faţă. Valoarea proiectului este de 3,6 milioane de lei”, a spus Dică.

Valoarea totală a proiectului este de 3.560.041 lei, din care 1.580.041 provin din bugetul de stat, iar 1.980.000 lei reprezintă cofinanţare.

Hibridul feroviar LHy-M prezintă unele avantaje faţă de locomotivele clasice: reducerea emisiilor poluante 70%,a consumurilor specifice 30-60%, precum şi a costurilor de întreţinere cu circa 15%.

“Această locomotivă este extrem de necesară în condiţiile de manevră grea din  porturi, triaje, platforme industriale,  asigurând  reducerea semnificativă a nivelului de noxe 40-70 la sută în funcţionare hibrida şi 100 la sută în funcţionare electrică”, au precizat reprezentanţii Euroest România.  

Pe aceeaşi temă:

Jurnal de bord de pe submarin. De ce a fost botezat Delfinul după cinci ani de la lansare şi ce eforturi a făcut statul român pentru a primi acordul URSS

Precizie nemţească: nava-şcoală Mircea a fost lansată la apă la 15.48, ora fluxului. Imagini inedite din şantierul unde a fost construit velierul

citeste totul despre: