Calvarul unei femei puse să-şi caute singură într-o arhivă mucegăită actele  doveditoare pentru mărirea pensiei

Calvarul unei femei puse să-şi caute singură într-o arhivă mucegăită actele  doveditoare pentru mărirea pensiei

O femeie a fost pusă să-şi caute singură documente pentru pensie într-o arhivă mucegăită

O femeie de Constanţa care trebuia să dovedească în instanţă că are dreptul la o pensie mai mare a fost pusă să-şi caute singură documentele într-o arhivă plină de mucegai aflată într-o hală dezafectată.Ulterior, ministrul Muncii, Violeta Alexandru, a spus că regretă situaţia.

Anica Mîrţ a povestit că avea nevoie de documente prin care să dovedească activitatea în muncă, pentru a obţine în instanţă o mărire de pensie. Femeia a a spus că, în urma mai multor cereri, ea şi alte trei persoane aflate în aceeaşi situaţie au venit să-şi caute documentele în clădirea în care erau acestea depozitate, relatează digi24.ro.

„Am fost înştiinţaţi să venim echipaţi cu mănuşi, cu măşti, cu obiecte de iluminat, pentru că sunt condiţii improprii”, a spus femeia, explicând că toate actele sunt „aruncate de-a valma“, totul fiind „aruncat pe jos, fără nicio ordine”.

Mîrţ spune că a găsit doar o parte din documentele necesare, care nu i-au fost suficiente în instanţă pentru a primi majorarea de pensionare.

„Erau foarte greu de căutat, pentru că era un morman de hârtii şi de cutii, de saci. Au spus că atât au, atât ne dau. Eu cred că sunt pe undeva, dar asta necesită timp şi lucru de amănunt. Nu poţi să iei fiecare sac să-l dezlegi sau fiecare hârtie, să ie iei la mână şi să vezi documentele”, spune ea.

Doina Pârcălabu, fosta şefă a Casei Naţionale de Pensii, a spus la Digi24 că arhivele nu sunt în proprietatea Casei de Pensii.

„Arhivele au fost preluate de la angajatori de Direcţia Muncii în anii 90. Ulterior, direcţiile muncii au fost desfiinţate şi s-au înfiinţat alte instituţii”, a spus ea.

Documentele depozitate în condiţii de mizerie la Constanţa ar aparţine de fapt Agenţiei de Prestaţii Sociale, spune Pârcălabu. Ea adaugă că acele carnete de muncă, ce nu mai sunt valabile din 2011, ar fi trebuit predate angajaţilor.

Ulterior, într-o declaraţie pentru digi24.ro, ministrul Muncii, Violeta Alexandru, a spus că regretă situaţia în care a fost pusă femeia.

„Regret situaţia în care un cetăţean din Constanţa a fost trimis să îşi caute singur documente în arhiva care arăta într-o stare deplorabilă, o stare care merge dincolo de necesităţile de investiţii”, a spus Alexandru.

Recent, ministrul Muncii, Violeta Alexandru, a făcut verificări la una dintre casele de pensii teritoriale şi a constatat că nu toate cărţile de muncă au fost scanate, deşi acest lucru trebuia făcut cu ani în urmă. În plus, unele scanări sunt de proastă calitate, motiv pentru care doar persoanele dispunând de informaţii după 1.04.2001 pot fi scutite de prezentarea adeverinţelor de vechime, arată ministrul.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: