Răspunsul lui Emil Boc când a fost întrebat dacă şi-ar dori să fie preşedinte. Ce spune şi despre o eventuală revenire la Palatul Victoria

Răspunsul lui Emil Boc când a fost întrebat dacă şi-ar dori să fie preşedinte. Ce spune şi despre o eventuală revenire la Palatul Victoria

Emil Boc conduce Clujul şi spune că nu şi-ar mai dori şi alte funcţii. FOTO: Facebook

Emil Boc este la al cincilea mandat de primar la Cluj-Napoca, iar timp de 4 ani, între 2008 şi 2012 a fost premierul României, într-o perioadă dificilă în care criza a afectat toate ţările lumii.

Emil Boc spune că nu va candida pentru postul de preşedinte şi că nu şi-ar dori nici să revină la Palatul Victoria. Întrebat dacă ar accepta una din cele două funcţii importante, edilul şef din Cluj a fost categoric.

„Exclus. Nu mă interesează nici una nici altă. Pe una am exersat-o , pe cealaltă am văzut-o. Cu alte cuvinte, este loc pentru alţii. Pe mine mă interesează ca viaţa la Cluj să fie cât mai bună pentru cetăţenii pe care îi reprezint şi care mi-au acordat o uriaşă încredere”, a spus Boc, într-un interviu acordat pentru AlephNews. El a vorbit despre marile proiecte de infrastructură ale Clujului - metroul, trenul urban, centura metropolitană şi Autostrada Transilvaniei.
 
„Noi suntem deja într-o fază destul de avansată raportat la termenul de începere al lucrărilor şi oarecum se aliniază şi astrele mai bine pentru noi poate decât pentru Bucureşti, pentru că acum Uniunea Europeană susţine cu toată convingerea tot ce înseamnă tehnologii verzi nepoluante şi alternative la maşină ca mijloc de transport. Deci nimerim pe un context 2021-2027 în care întreaga Uniune Europeană  sprijină modalităţile alternative”, a spus fostul premier, pentru sursa citată. Optimist, Boc a detaliat mai departe şi a venit cu argumente.
 
Un argument ar fi faptul că Uniunea Europeană va sprijini în următorul exerciţiu financiar asemenea proiecte. „Este obiectivul Uniunii Europene ca până în 2050 Uniunea Europeană să devină neutră din punct de vedere climatic, adică gazele cu efect de seră să fie practic reduse drastic, cât produci atâta să şi stochezi, adică să nu produci mai multe gaze cu efect de seră decât se elimină prin proceduri, iar prin transportul alternativ la maşină, tren de mare viteză, tren metropolitan, metrou, autobuze electrice, tramvaie, prin toate aceste mijloace diminuăm gazele cu efect de seră, dioxidul de carbon din atmosfera, îmbunătăţim sănătatea oamenilor, iar noi am înţeles de mult această prioritate a Uniunii Europene, se pliază pe o necesitatea noastră.
 
Este obligatoriu ca la Cluj să trecem la un mijloc alternativ la maşină, şi atunci suntem în faza finalizării studiului de prefezabilitate, vom trece la studiul de fezabilitate, la organizarea licitaţiei şi la execuţie, şi vom putea utiliza inclusiv bani europeni pentru a începe construcţia metroului”, a mai afirmat edilul şef din Cluj.
 
Vă mai recomandăm
 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările