Periferii moderne pentru municipiul din nordul extrem al României. Proiectul costă milioane de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Strada Porumbelului din municipiul Botoşani va intra în reabilitare FOTO Cosmin Zamfirache
Strada Porumbelului din municipiul Botoşani va intra în reabilitare FOTO Cosmin Zamfirache

Primăria Botoşani a decis să investească masiv în reabilitarea carierelor de la periferie. Localnicii s-au revoltat că plătesc taxe de oraş pentru condiţii mai proaste ca în mediul rural.

În reşedinţa celui mai nordic judeţ din România, sistematizarea comunistă a lăsat zonele mărginaşe ale oraşului în afara planurilor de modernizare. După 30 de ani de la căderea regimului comunist, străzile de la periferia Botoşaniului au ajuns să arate mai rău ca uliţele din cele mai sărace comune. 

Lipsesc drumurile asfaltate, ploaia inundă curţile, iar iarna aleile sunt aproape impracticabile. În anumite zone lipsesc chiar utilităţi elementare. 

În repetate rânduri localnici şi-au strigat nemulţumirile, inclusiv în Consiliul Local, mai ales că plătesc taxe de oraş pentru condiţii de rural. 

Tocmai de aceea Primăria Botoşani a demarat proiectul „La periferie ca în centru“ prin care peste 20 de străzi de la periferie vor fi modernizate şi reabilitate. 

Zeci de milioane de lei pentru periferie

Proiectul a fost depus la finanţare prin Programul Anghel Saligny, iar Primăria Botoşani a obţinut nu mai puţin de 41 de milioane de lei pentru reabilitarea periferiei - adică peste 8 milioane de euro. 

Conform proiectului, vor fi reabilitate 29 de străzi pe două cvartale principale. Este vorba mai ales de străzi care nu au fost niciodată asfaltate. Vor fi amenajate inclusiv rigole de scurgere a apelor pluviale tocmai pentru ca apa de ploaie să nu mai inunde curţile oamenilor. Lucrările de modernizare vor fi scoase la licitaţie în luna august. 

„Sunt de fapt două oraşe în Botoşani: oraşul din centru şi oraşul de la periferie. Cei de la periferie au fost uitaţi cu totul. Eu cred că trebuie să eliminăm această discriminare, şi cei de la periferie sunt botoşăneni“, a precizat Cosmin Andrei, primarul Botoşaniului. 

De altfel, şi înainte de aprobarea proiectului, Primăria Botoşani a început să reabiliteze străzile de la periferie, cu diferite surse de finanţare. Astfel, anul trecut a fost asfaltată strada Iuliu Maniu şi cartierul din zona Adrian Adamiu. În acelaşi cartier se amenajează un parc, loc de joacă pentru copii, dar şi alte facilităţi. 

„În sfârşit răsare soarele şi pe strada noastră. Ne-am săturat să tot plătim taxe şi să înotăm în noroaie. Mergeam cu cizme de cauciuc la serviciu, când ploua“, spune un localnic de pe strada Tunari, prinsă în proiectul de reabilitare. 

Vă recomandăm să citiţi şi:

Străzile din centrul Hunedoarei au intrat în şantier. Cât costă reabilitarea reţelei rutiere

Centrul istoric al Slatinei, pentru care Darius Vâlcov ar fi luat o şpagă de 100.000 euro, se reface pe alţi bani. Cât costă noua investiţie

Botoşani



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite