Primarul din Oradea nu mai vrea maşini parcate pe străzile din centru: „Amenajăm piste de biciclete sau spaţii verzi”

0
0
În timp ce parcările supraetajate sunt aproape goale, străzile din centru "gem" de maşini
În timp ce parcările supraetajate sunt aproape goale, străzile din centru "gem" de maşini

Primarul municipiului Oradea, Florin Birta, intenţionează să desfiinţeze în totalitate parcările de pe carosabil din centrul istoric al municipiului şi să schimbe sistemul de parcări de domiciliu dintre blocuri

Proiectul privind renunţarea la locurile de parcare din centrul istoric al municipiului a fost generat de nemulţumirea administraţiei locale că, deşi Oradea are cinci imobile – patru supraterane şi una subterană – cu destinaţia de parcări, acestea sunt mai mult goale. Decât să circule pe jos, şoferii preferă să-şi lase maşinile pe stradă, cât mai aproape de locul unde au treabă, pe aşa zisele „parcări roşii”, cu toate că acestea sunt taxate cu 8 lei/oră, faţă de 3 lei/oră, tariful în parcările supraetajate. 

„La 200 de metri de o parcare supraterană, nu e normal să existe parcări pe carosabil. În locul lor, vom lărgi trotuarele, vom amenaja piste pentru biciclişti sau vom face spaţii verzi”, explică motivul demersului primarul Florin Birta. 

Abonament în loc de concesiune

Edilul intenţionează să schimbe şi sistemul de parcări de domiciliu dintre blocuri, acestea urmând să fie transformate în parcări aferente blocurilor. Motivul? Mulţi plătesc taxă de concesiune pentru loc însă nu o folosesc, lăsându-le neocupate în timp ce alţi locatari nu au unde parca. 

Ca atare, locurile vor fi împărţite pe blocuri unde locatarii vor primi un ecuson de o anumită culoare, în baza căruia vor putea parca oriunde în curte. 

Multe maşini, puţine parcări

În Oradea sunt înmatriculate 117.500 de maşini, însă doar 28.800 locuri de parcare publice, diferenţiate după culori: cele de culoare roşie pot fi ocupate doar maxim o oră şi se taxează cu 8 lei. Taxa e dublă faţă de cea pentru parcările galbene, de cel mult 2 ore, unde se plăteşte 4 lei pe oră, şi mult peste cei 3 lei pe oră pentru parcările albe sau cele supraetajate. 

Cei care staţionează neregulamentar, în afara locurilor amenajate, rămân fără maşini. Dacă în primele 6 luni din 2021 au fost ridicate de pe domeniul public 553 autovehicule, în primele 6 luni din anul acesta numărul ridicărilor s-a dublat, la 1.182. Contravenienţii ai căror maşini sunt ridicate sunt sancţionaţi cu amendă de 400 lei şi 3 puncte de penalizare. Sancţiunea se reduce la 290 lei şi 3 puncte penalizare dacă şoferul ajunge la faţa locului înainte ca autospeciala să plece cu maşina la depozit. 

Vă recomandăm să mai citiţi:

Gest eroic al unui mecanic de tren. Şi-a riscat viaţa ca să salveze pasagerii după ce locomotiva a luat foc

Urzeala amantelor criminale care au acţionat după un plan fără cusur: otrăvuri, asasin plătit, studii de caz

Oradea


Ultimele știri
Cele mai citite