Cele mai frecvente defecţiuni ale unui telefon mobil. Cu ce probleme merg românii la service cel mai des

Cele mai frecvente defecţiuni ale unui telefon mobil. Cu ce probleme merg românii la service cel mai des

Service-urile de reparaţii pentru telefonele mobile au stabilit care sunt cele mai comune defecţiuni cu care se prezintă persoanele care deţin un smartphone.

Ştiri pe aceeaşi temă

Defecţiunea sistemului de operare, a ecranului tactil, dar şi a acumulatorului sunt cele mai importante probleme pentru care românii ajung cu smartphone-ul la reparat. Multe dintre aceste defecţiuni pot fi prevenite, ceea ce scuteşte proprietarul telefonului de cheltuieli suplimentare.

De exemplu, o viaţă cât mai îndelungată a bateriei telefonului poate fi asigurată prin regulă 50-80 a încărcării. Aceasta presupune ca smartphone-ul să fie încărcat des, pe timp de zi, şi evitarea încărcăriia prelungite pe timp de noapte. De asemenea, husa telefonului trebuie înlăturată pe parcursul încărcării, pentru a se evită supraîncălzirea. Înainte de încărcare, trebuie verificat slotul în care intră mufa încărcătorului să nu fie plin de scame, praf sau firimituri din buzunare sau geantă. 
 
Deşinătorii români de telefonae mobile se mai prezintă la centrele profesionale de reparare din cauza problemelor ce apăr la ecranul tactil, la acumulator, căsca sau microfonul dispozitivului. Foarte neplăcute sunt şi blocarea sau restartarea telefonului, precum şi autonomia redusă a acestuia şi încărcarea slabă şi defectuoasă a dispozitivului. Multe din aceste probleme apar în contextul în care utilizatorii aleg un smartphone cu procesoare puternice, quad sau octa core, care rulează multe informaţii şi aplicaţii într-un timp foarte scurt. Unele din erorile de funcţionare ale smartphone-urilor pot fi rezolvate numai prin înlocuirea unor componente electronice, cum ar fi memoria flash sau procesorul, spre exemplu, însă şi display-ul şi touchscreeen-ul sunt componente sensibile ce se pot defecta rapid. Înlocuirea display-ului şi touchscreeen-ului costă cel puţin 200 de lei.
 
Erorile apărute la utilizarea smartphone-urilor pot fi generate de greşeli de fabricaţie, sau de greşeli ale utilizatorilor. Cei mai mulţi dintre români se plâng de defecţiuni ale microfonului, de autonomia slabă a bateriei, de faptul că telefonul se încinge sau nu se conectează la internet. 

Alte defecte des întâlnite la telefoane:
 – blocare după update 
 – telefonul nu răspunde la comenzi 
 – restartarea telefonului 
 – probleme cu camera 
 – nu găseşte reţelele 
 – iluminarea tastaturii nu funcţionează corespunzător 
 – touch screen-ul se strică 
 – probleme la afişarea meniului principal 
 – probleme la resetarea telefonului 

Specialiştii recomandă în cazul în care telefonul se supraîncălzeşte operaţiunea de restartare. Poate fi o aplicaţie defectă, şi numai resetand telefonul s-ar putea rezolva această situaţie. 
Microfonul telefonului nu mai funcţionează corect: se verifică setările smartphone-ului şi dacă acestea permit tuturor aplicaţiilor să folosească microfonul. Dacă este o problemă din hardware, este nevoie de o consultanţă specializată. 
Wi-Fi nu funcţionează în parametri optimi şi telefonul nu se conectează la internet aşa cum ar trebui: se verifică dacă Wi-Fi-ul telefonului nu s-a dezactivat în mod automat, precum şi conexiunea la internet, resetand router-ul. În cazul în care niciuna din aceste soluţii nu funcţionează, trebuie să se apeleze la consultanţă de specialitate.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările