Patru sfaturi pentru calmarea fricii de zbor, potrivit unui psihiatru

Patru sfaturi pentru calmarea fricii de zbor, potrivit unui psihiatru

Frica de zbor îi macină pe mulţi, însă există remedii simple

Cheryl Carmin, profesor de psihologie clinic, explică patru metode prin care se pot relaxa persoanele care experimentează anxietate în timpul călătoriei cu avionul.

Ştiri pe aceeaşi temă

În timp ce călătoriile sunt o sursă de entuziasm pentru majoritatea turiştilor, zborul cu avionul poate reprezenta un coşmar pentru aceia care au frică de înălţine sau spaţii închise. Anxietatea poate părea un diagnostic greu de dus, însă există modalităţi care te pot ajuta să-ţi calmezi fricile înainte de decolare.

Conştientizează ce te sperie

Ca prim pas, încearcă să-ţi dai seama ce din viitoarea ta călătorie îţi provoacă anxietatea, recomandă Cheryl Carmin, profesor de psihologie clinică la Ohio State University. Acordă atenţie la ceea ce îţi spui şi identifică-ţi scenariile care-ţi sabotează încrederea. „După ce vei putea înţelege de ce îţi este frică, întreabă-te dacă teama este reală. Chiar dacă scenariul tău pare catastrofal, care este probabilitatea să devină realitate? Răspunsul vă va linişti“, scrie marthastewart.com.

Aminteşte-ţi experienţa trecută

Probabil că nu este prima dată când călătoreşti. Aminteşte-ţi cum ai depăşit experienţa trecută. S-au adeverit temerile tale? Cum te-ai simţit când ai coborât din avion? Aminteşte-ţi senzaţia pe care ai avut-o la coborâre, când ai conştientizat iraţionalitatea fricilor tale.

Realxează-te înainte de călătorie

Înainte de a pleca în călătorie, chiar dacă eşti ocupat cu împachetarea hainelor sau alte sarcini, fă-ţi timp pentru relaxare. „Activităţile fizice relaxante sunt o modalitate excelentă de a gestiona stresul“, spune psihologul. Răsfăţaţi-vă înainte de călătorie prin masaj, mers la salon, citeşte o carte nouă sau petrece timp cu prietenii.

Tehnici de relaxare

Ţine cont de câteva tehnici de relaxare atunci când urci în avion. „Respiraţia lentă, ritmată, este una dintre strategiile pe care multe persoane le consideră eficiente“, spune specialistul. O alta ar putea fi muzica relaxantă, ascultată direct din telefon cu ajutorul unor căşti. Aplicaţi orice tehnică ce v-ar putea distrage atenţia de la scenariile care vă induc frică, pentru a câştiga lupta cu anxietatea.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: