Topul alimentelor care încetinesc procesul de îmbătrânire

Topul alimentelor
care încetinesc procesul de îmbătrânire

Topul alimentelor care încetinesc procesul de îmbătrânire

Dieta are un puternic impact asupra funcţiilor fizice şi mentale, influenţând greutatea, memoria, starea de spirit şi chiar procesul de îmbătrânire. Morcovii, somonul şi citricele sunt doar câteva din alimentele care luptă împotriva îmbătrânirii premature.

Ştiri pe aceeaşi temă

Nu putem preveni procesul natural de îmbătrânire, dar îl putem încetini. Alimentele influenţează metabolismul şi, în timp ce proteinele îl stimulează, carbohidraţii complecsi şi rafinaţi îl încetinesc semnificativ, susţine medicul Timothy Harlan, citat de healthyfood.com. 

Specialistul recomandă câteva alimente care luptă împotriva îmbătrânirii organismului.

Topul alimentelor care încetinesc procesul de îmbătrânire:

Morcovi 
Sunt bogaţi în beta-caroten, un antioxidant puternic care protejează celulele organismului şi ADN-ul de radicalii liberi care provoacă îmbătrânirea. Aceştia conţin şi substanţa nutritivă cunoscută sub denumirea de falcarinol, care are proprietăţi anti-cancer.  


Somon 
Somonul este o sursă bogată de acizi graşi sănătoşi care împiedică declinul cognitiv, iar potasiul pe care îl conţine împiedică dezvoltarea bolilor de inimă. Seleniul reglează hormonii, îmbunătăţeşte sănătatea tiroidei şi menţine metabolismul accelerat.

Citrice 

Portocalele, lămâile, limeul, grapefruitul şi mandarinele sunt bogate în vitamina C, un puternic antioxidant, carotenoide care au un efect anti-îmbătrânire, previnind cu succes declinul cognitiv, cancerul şi bolile de inimă.  

Produse din soia 
Produsele derivate din soia, cum ar fi tofu, împiedică îmbătrânirea celulară. Bogat în izoflavone, o clasă de substanţe fitochimice cu proprietăţi puternic anti-cancerigene, antiinflamatoare, antimicrobiene şi antioxidante, tofu este bogat în proteine, aminoacizi esenţiali şi minerale precum zinc, calciu, cupru, magneziu, mangan şi fosfor.

Fasole şi linte  
Sunt bogate în fibre şi proteine, care reglează zahărul din sânge şi ajută la menţinerea masei musculare şi la arderea grăsimilor. Lintea creşte nivelul de energie din organism prin completarea rezervelor de fier. Femeile aflate la menstruaţie prezintă riscul de deficit de fier, care poate fi suplinit prin consumul de linte în această perioadă. 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările