Metode de slăbit rapide şi eficiente recomandate de medicul nutriţionist

Metode de slăbit rapide şi eficiente recomandate de medicul nutriţionist

Metode de slăbit şi, mai ales, metode de slăbit rapid, găsim cu sutele, la o simplă căutare pe Google. Însă, de regulă, cele care promit o pierdere rapidă şi masivă în greutate nu-şi menţin rezultatele pe termen lung. Singura reţetă general valabilă este modificarea unor obiceiuri. Aflăm cum de la un specialist în nutriţie.

Chiar dacă reuşim să slăbim şi să ne atingem obiectivul, e foarte important să ne şi menţinem greutatea obţinută.

Majoritatea persoanelor care ţin diete pe termen scurt şi elimină astfel un număr mare de kilograme vor recâştiga între 30% şi 65% din greutatea pierdută în interval de un an, potrivit unui studiu. Acest fenomen este cunoscut ca efectul yo-yo.

Mai mult, o altă cercetare demonstrează că dietele repetate, fără adoptarea unui stil de viaţă echilibrat, duc în timp la îngrăşare. În unele cazuri, normoponderalii care apelează la metode de slăbit rapide în mod repetat ajung chiar la probleme serioase de greutate şi la obezitate, dacă au o astfel de predispoziţie familială.

Dr. Florin Bălănică, specialist în medicină personalizată, nutriţie şi nutrigenomică, ne-a explicat ce înseamnă să slăbim sănătos, fără efectul yo-yo.

SmartLiving: Există metode de slăbit care să fie şi rapide, şi eficiente?

Dr. Florin Bălănică: Da, există modalităţi de slăbire rapide şi eficiente! Sigur, dacă prin eficienţă înţelegem atingerea obiectivului de a pierde kilograme. De exemplu, prin dietele hiperproteice pacienţii reuşesc să scadă rapid în greutate.

SmartLiving: Dar funcţionează şi pe termen lung?

Dr. Florin Bălănică: Nicio dietă din lume nu funcţionează pe termen lung. În fapt, studiile au arătat că doar două persoane care au ţinut dietă din 100 reuşesc să menţină rezultatele la doi ani, aşa că aproape zero.

SmartLiving: Atunci ce funcţionează, cu adevărat, când vine vorba de slăbit?

Ce funcţionează: stilul de viaţă adaptat fiecăruia şi obişnuinţele sănătoase. Aici, mediul social îşi pune amprenta: familia, prietenii, apropiaţii. Din păcate, am construit un mediu obezogen, iar acest lucru reprezintă preţul modernităţii. Aşa că: singuri sau ajutaţi de specialişti, identificaţi care este stilul de viaţă optim pentru a fi sănătoşi şi a arăta bine, faceţi prevenţie proactivă, pentru că terapia are costuri mari fizice şi emoţionale.

Obiective realiste

SmartLiving: Se găsesc peste tot diete care promit să te scape şi de 5 kilograme într-o săptămână. E realist acest obiectiv?

Dr. Florin Bălănică: Depinde! Dacă discutăm despre un sportiv de performanţă care trebuie să aibă o anumită greutate la o anumită dată, acest lucru se poate realiza şi menţine. Dacă vorbim despre o persoană care nu face activitate fizică decât recreaţional, este puţin probabil.

SmartLiving: Cu aproximaţie, cam cât se poate slăbi sănătos într-o săptămână?

Dr. Florin Bălănică: Prin metoda mea, între 1,5 şi 3 kilograme.

„Mişcarea este importantă, dar nu este primul pas“

SmartLiving: Pentru cineva care vrea să slăbească, ce e mai important: alimentaţia sau sportul? Cât contează fiecare? Se poate slăbi doar cu dietă, fără sport? Dar doar cu mişcare?

Dr. Florin Bălănică: Multe persoane care doresc să scadă în greutate îşi fac abonament la sală. În scurt timp, constată că nu au scăzut în greutate, poate chiar au luat 1-2 kilograme, unii chiar s-au accidentat. Cheia stă în nutritie, iar în metoda mea, nutriţia contează 70% şi mişcarea funcţională – 30%. Nu aş vrea să se înteleagă că mişcarea nu este importantă. Mişcarea este importantă, dar nu este primul pas şi nu fără nutriţie adaptată.

SmartLiving: Se spune că primele 3-4 kilograme pe care le dăm jos, atunci când ne ne apucăm de slăbit, sunt din muşchi, nu din grăsime. Cum facem să ne menţinem masa musculară şi să slăbim doar din grăsime?

Continuarea articolului, aici

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările