Cum scăpaţi de durerile de umeri sau de spate din timpul somnului şi ce să faceţi pentru a scăpa de sforăit, potrivit specialiştilor

Cum scăpaţi de durerile de umeri sau de spate din timpul somnului şi ce să faceţi pentru a scăpa de sforăit, potrivit specialiştilor

Cum scăpaţi de durerile de umeri sau de spate. FOTO Arhivă

Atât calitatea odihnei nocturne, cât şi sănătatea noastră generală depind direct de postura din timpul somnului şi de ceea ce facem înainte de a merge la culcare. Pentru a avea un somn odihnitor, ţineţi cont de câteva sfaturi simple.

Ştiri pe aceeaşi temă

Un somn odihnitor înseamnă şanse mai mari la o sănătate de fier, iar vestea bună este că tulburările care provoacă insomnie se pot trata. Uneori este nevoie doar de a ţine cont de câteva reguli privind poziţia corpului sau să alegeţi perna de care aveţi nevoie. Bright Side a realizat lista recomandărilor din partea specialiştilor de top cu privire la modul în care pot fi rezolvate cele mai întâlnite probleme legate de somn.

Dureri de umăr

Dacă vă treziţi cu un umăr inflamat, evitaţi să dormiţi pe o parte, mai ales pe cea cu umărul care vă creează disconfort. De asemenea, nu este recomandat să dormiţi pe burtă deoarece provoacă dureri de umeri din cauza poziţiei inconfortabilă a acestora.  

Cea mai bună poziţie de dormit: pe spate. Folosiţi o pernă subţire sau una ortopedică. Luaţi o altă pernă, puneţi-o pe stomac şi îmbrăţişaţi-o. Umerii vor fi acum în poziţia corectă şi stabilă.

Dacă nu vă place să dormiţi pe spate, încercaţi să staţi pe partea mai puţin dureroasă. Trageţi uşor picioarele spre piept şi plasaţi o pernă între genunchi. Nu încercaţi să dormiţi cu mâna sub cap, deoarece veţi avea o poziţie nefirească a umărului.

Dureri de spate

Dacă aveţi dureri de spate, menţineţi poziţia coloanei vertebrale cât mai dreaptă. În cazul în care salteaua este prea moale, este timpul să achiziţionaţi una nouă.

A dormi pe spate este cea mai bună variantă în cazul în care aveţi dureri de coloană. Aşezaţi o pernă sub genunchi pentru a vă ajuta să restabiliţi curburile naturale ale coloanei vertebrale şi să reduceţi tensiunea din jurul tendoanelor. De asemenea, puteţi încerca un mic prosop rulat sub partea inferioară a spatelui pentru un suport suplimentar.

Dacă vă odihniţi mai bine atunci când dormiţi pe burtă, puneţi o pernă sub abdomen. 

În cazul în care vă place să dormiţi de o parte, atunci este mai bine să luaţi poziţia fetală. Trageţi picioarele uşor spre piept, păstrând spatele în mod natural arcuit. Aşezaţi o pernă mică între genunchi.

Dureri de gât

În cazul durerilor de gât, dormiţi pe spate cu o pernă sub cap şi una sub fiecare braţ. Persoanele cu probleme de gât ar trebui să-şi aleagă foarte atent perna, iar cele recomandate de specialişti sunt  cele ortopedice.

Dacă preferaţi să dormiţi pe o parte, asiguraţi-vă că perna pe care o folosiţi nu este prea mare. În mod ideal, înălţimea pernei ar trebui să se potrivească cu lăţimea unui umăr, pentru a vă menţine gâtul în poziţia corectă.

Dacă vă este mai confortabil să dormiţi pe burtă, utilizaţi cea mai subţire pernă pe care o puteţi găsi. Este recomandat să evitaţi cât se poate această poziţie, deoarece capul întors va solicita şi mai mult gâtul, provocând durere.

Lipsa somnului

Poate fi destul de greu să reuşiţi să renunţaţi la telefoane şi computere înainte de culcare, dar este important să faceţi acest lucru. Ajută foarte mult în cazul în care aveţi probleme cu somnul. Lumina de pe ecrane afectează ciclurile de somn-trezire. De asemenea, evitaţi consumul de cafea, băuturi energizante, sifon, ceai negru sau ciocolată cu cel puţin 6 ore înainte de a merge la culcare. Faceţi sport dimineaţa sau după-amiaza, pentru că acest lucru vă va ajută să vă tonifiaţi întregul corp, va îmbunătăţi circulaţia sângelui şi vă va ajută să adormiţi mult mai repede.

Treziri repetate în timpul somnului

Dacă vă treziţi adesea în mijlocul nopţii, trebuie să vă opriţi din a folosiţi gadgeturile înainte de a merge la culcare, dar şi să evitaţi consumul de alcool. Alcoolul destabilizează echilibrul de apă din corp şi afectează ciclul de somn. În plus, verificaţi temperatura camerei. Temperatura ideală de dormit este de 20-22 ° С.

Trezitul greu

Toată lumea pare să sufere de această problemă, însă este neaşteptat de uşor de rezolvat. Setaţi-vă alarma la aceeaşi oră în fiecare zi (chiar şi în week-end). Dacă vreţi să vă treziţi uşor, trebuie să aveţi grijă să adormiţi devreme.

Sforăitul

Dacă aveţi tendinţa de a sforăi, evitaţi să dormiţi pe spate. În această poziţie, ţesuturile gâtului se îndoaie şi limba îngustează căile respiratorii. Alegeţi-vă perna cu atenţie. Pernele foarte moi pot determina înclinarea capului înapoi şi provocarea sforăitului. Utilizaţi o pernă în plus sau alegeţi una de o mărime potrivită şi încercaţi să dormiţi pe o parte, cu capul în poziţie naturală, pentru a nu limita fluxul de aer.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările